Dodaj publikację
Autor
Anna Wołczyńska
Data publikacji
2016-11-02
Średnia ocena
0,00
Pobrań
53

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przedstawiony plan rozwoju zawodowego zakłada kontynuację wcześniejszej pracy jako nauczyciela i wychowawcy klasy. Są to plany i zamierzenia związane z działaniami, które stanowią rozwinięcie i doskonalenie dotychczasowej pracy dydaktyczno-wychowawczej w szkole i poza nią. Plan ma formę otwartą, dopuszcza się nanoszenie modyfikacji dotyczących podejmowanych zadań, form ich realizacji czy też sposobu dokumentowania w zależności od wynikających potrzeb, przydzielonych zadań dodatkowych itp.
 Pobierz (docx, 21,3 KB)

Podgląd treści

mgr Anna Wołczyńska

nauczyciel mianowany języka polskiego

w Zespole Szkół im. Stanisława Staszica w Staszowie

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

AKTY PRAWNE:

Ustawa Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r. z późniejszymi zmianami (Rozdział 3a, Awans zawodowy nauczycieli).

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.

Rozporządzenie M.E.N. i S. z dnia 14 listopada 2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.

Podstawowym celem niniejszego planu jest uzyskanie, w wyniku postępowania kwalifikacyjnego, stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego

Rozpoczęcie stażu: 1 września 2016 roku

Zakończenie stażu: 31 maja 2019 roku

WYMAGANIA EGZAMINACYJNE NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO.

§ 8 ust.2 pkt.1 - Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.

Zadania do realizacji

Formy realizacji zadań

Termin realizacji

Sposób dokumentowania

1. Poznanie procedury awansu zawodowego.

- Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego.

- Analiza rozporządzeń i komunikatów MEN oraz Kuratorium Oświaty.

Cały okres stażu.

Prawidłowo sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu.

Prawidłowo napisany plan rozwoju zawodowego.

2. Aktywne uczestniczenie w pracach związanych z podniesieniem jakości pracy szkoły.

- Analiza dokumentów:

- statut szkoły,

- WSO,

- Plan Rozwoju Szkoły,

- Program Wychowawczy Szkoły,

- Program Profilaktyczny Szkoły

IX - 2016

Znajomość dokumentacji i wykorzystanie jej w codziennych zajęciach.

3. Doskonalenie własnego warsztatu i metod pracy.

- Samodzielne studiowanie literatury fachowej z zakresu języka polskiego, pedagogiki i psychologii i wykorzystanie jej w pracy z uczniami,

- Stosowanie metod aktywizujących,

- Opracowanie różnorodnych pomocy dydaktycznych.

Cały okres stażu.

Własne notatki.

Scenariusze lekcji.

Pomoce dydaktyczne.

4. Podnoszenie kwalifikacji zawodowych.

- Aktywny udział w dostępnych formach doskonalenia zawodowego (szkolenia wewnątrzszkolne i zewnątrzszkolne) adekwatne do potrzeb nauczyciela i szkoły.

Cały okres stażu.

Zaświadczenia, dyplomy, potwierdzenia.

Dokumentacja z posiedzeń rad pedagogicznych.

5. Praca z uczniem zdolnym.

- Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach polonistycznych.

- Stosowanie metod aktywizujących.

Cały okres stażu.

Sprawozdania z konkursów.

Kserokopie dyplomów, notatki w dzienniku lekcyjnym.

6. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji .

- Współpraca z pedagogiem, psychologiem, rodzicami, pielęgniarką i Samorządem Uczniowskim,

- Pedagogizacja rodziców.

Cały okres stażu.

Zapisy w dzienniku lekcyjnym.

7. Prowadzenie pozalekcyjnych zajęć dla maturzystów.

- Prowadzenie dodatkowych zajęć przygotowujących do egzaminu maturalnego z języka polskiego dla uczniów klas maturalnych.

Cały okres stażu.

Zapisy w dzienniku zajęć dodatkowych.

8.Praca w sekcji przedmiotów humanistycznych.

- Analizowanie testów diagnostycznych dla klas pierwszych ...