Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Opracowała Ewa Chylińska
Miejskie Przedszkole nr 14 w Płocku
Zabawy kształtujące prawidłową postawę ciała dzieci przedszkolnych
1.Zabawy przeciw bocznemu skrzywieniu kręgosłupa (skoliozie)- „Kwiaty rosną” Dzieci siedzą w siadzie skrzyżnym, tułów pochylony do przodu, dłonie na podłodze. Na hasło: „kwiaty rosną” – dzieci powoli prostują tułów. Na hasło: „kwiaty wyciągają się do słońca” – wyciągają ręce w górę, jak najwyżej. Na hasło: „kwiaty więdną” – dzieci powoli wracają do pozycji wyjściowej. - „Spójrz w lusterko” Przybory: mała obręcz dla każdego dzieckaDzieci leżą na brzuchu z nogami wyprostowanymi i złączonymi. Obręcze trzymane są pionowo w dłoniach. Na hasło: „spójrz w lusterko” - uniesienie rąk z obręczą nad podłogę, blisko twarzy i przeglądanie się jak w lusterku. Na hasło: „odpocznij” – położenie obręczy na podłodze. - „Dotknij laski” Przybory: laska gimnastycznaDzieci ustawiają się w rzędzie jedno za drugim. Nauczycielka trzyma laskę w górze na takiej wysokości, aby dziecko wyciągając się w górę i stojąc we wspięciu na palcach, mogło oburącz dotknąć laski. Dzieci podchodzą kolejno i starają się dotknąć laski.
2.Zabawy przeciw plecom okrągłym- „Bocian” Dzieci ustawiają się w rozsypce, w postawie skorygowanej na palcach, z rękoma wyprostowanymi, uniesionymi w bok. Gdy z magnetofonu słychać odgłosy rechoczących żab, dzieci unosząc wysoko kolana poruszają się w różnych kierunkach, jak bocian po łące w poszukiwaniu żab. Wykonują też ruchy wyprostowanymi rękoma w górę i w dół, jak bocian poruszający skrzydłami. W czasie chodu plecy są wyprostowane a głowa wyciągnięta w górę. Gdy nastaje cisza, bociany zatrzymują się i nasłuchują, i ponownie polują, gdy słychać kumkanie żab. - „Spłoszone ptaszki” Przybory: 4 duże obręczeDzieci w siadzie skrzyżnym w wyznaczonych miejscach sali – gniazdach (obręczach), w pozycji skorygowanej ze „skrzydełkami”. Na hasło: „ptaki fruwają” – powstanie, wyjście z „gniazd” i bieg po sali we wspięciu na palcach z jednoczesnym „machaniem skrzydełkami”. Na hasło: „jastrząb” – powrót do „gniazd” do pozycji wyjściowej. - „Pieski”Przybory: bębenekDzieci w pozycji na czworakach dowolnie spacerują po sali, jak pieski na spacerze. Zwracają uwagę na wysokie ułożenie bioder i stąpaniu na całych dłoniach. Dzieci poruszają się w dowolnym kierunku i z dowolną prędkością, nie mogą jednak wpadać na siebie i potrącać się.
3.Zabawy przeciw plecom wklęsłym - „Mycie nóg”Przybory: mała obręcz dla każdego dzieckaDzieci siedzą z nogami ugiętymi, ręce oparte za sobą na podłodze. Tułów wyprostowany. Obręcz leży przed stopami. Na hasło: „włóż nogi do wody” – dzieci stawiają stopy w obręczy. Na kolejne hasło: ”wyjmij nogi” – dzieci podnoszą je w górę otrząsając z wody, przenoszą do rozkroku i opierają o podłogę ...