Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
gosiwra, 2017-01-16, ocena:
ciekawy pomysł na czasie
PROGRAM KOŁA JĘZYKA ANGIELSKIEGO DLA KLAS TRZECICH
LITTLE BRITAIN - MAŁA BRYTANIA
Opracowała Iwona Kis
Program zajęć pozalekcyjnych. Koło języka angielskiego dla klas trzecich „Mała Brytania”
Założenia programowe
Zachodzące od kilku lat zmiany społeczne, otwarcie się rynku pracy w krajach Uni Europejskiej, a co za tym idzie możliwość osiedlenia się poza granicami kraju, także w Wielkiej Brytanii spowodowało nasilenie się procesów emigracyjnych. Także w środowisku, w którym pracujemy coraz częściej pojawiają się rodziny, w których jeden z członków przebywa za granica. Dłuższy pobyt w danym kraju to nie tylko praca zawodowa i codzienne życie, to także zetknięcie się z kulturą i tradycjami społeczeństwa, którego członkiem staje się emigrant.
Elementy tych tradycji świadome lub nie stają się też udziałem pozostających w kraju rodzin, w tym oczywiście dzieci. W naszej społeczności szkolnej coraz częściej stykam się z uczniami, których rodziny przebywają w Wielkiej Brytanii. Niektórzy z nich mieli możliwość odwiedzać tam swoich bliskich, przyjrzeć się temu, o czym do tej pory mogli się tylko uczyć na zajęciach z angielskiego.
Naturalna ciekawość dziecka w tym okresie rozwojowym owocuje stawianiem wielu pytań, „ dlaczego jest inaczej?” „skąd się to wzięło?” „co oznacza?”.
Kierując się chęcią odpowiedzi na te pytania uczniów, którzy wykazali takie zainteresowanie, opracowałam program zajęć pozalekcyjnych kola języka angielskiego „Mała Brytania”.
Program ten skierowany jest z racji przydzielonych mi zadań do uczniów klas trzecich. Program nauczania klas trzecich zawiera pewne elementy wiedzy o Wielkiej Brytanii, są one jednak podane w sposób bardzo uproszczony i zawężony.
W kolejnych latach nauki, uczniowie dużo częściej będą mogli pracować z takim dodatkowym materiałem realizując podręcznikowe sekcje „Culture Club”. Na poziomie klasy trzeciej tego rodzajumateriał może być zrealizowany na zajęciach dodatkowych.
Cele ogólne
● Prezentowanie uczniom rożnych aspektów kultury brytyjskiej.
● Doskonalenie zdolności językowych i znajomości słownictwa.
• Budowa postawy tolerancji ,otwartości i zrozumienia wobec innych narodowości i kultur.
Cele szczegółowe
● Nabywanie podstawowych informacji geograficznych o Wielkiej Brytanii (położenie, krainy, stolice).
● Poznanie najważniejszych faktów z historii Wielkiej Brytanii.
● Przedstawienie najważniejszych świąt brytyjskich i opisanie związanych z nim zwyczajów.
● Zapoznanie z niektórymi tradycjami związanymi z życiem codziennym Brytyjczyków i zrozumienie ich znaczenia.
• Porównanie realiów brytyjskich z własnymi doświadczeniami uczniów.
● Poszerzenie słownictwa angielskiego związanego z w/w zagadnieniami .
•Ćwiczenie umiejętności komunikacyjnych.
• Przygotowanie do udziału konkursach i uroczystościach szkolnych.
Treści programowe i procedury osiągnięcia celów.
Osiągnięcie stawianych celów następuje poprzez:
● Tworzenie możliwości zetknięcia się z róznymi elementami kultury i tradycji Wlk.Brytanii
● Podejmowanie zadań rozwijających różnorodne umiejętności ucznia (słuchanie, mówienie, czytanie).
● Rozwiązywanie quizów, testów, krzyżówek ...