Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO,
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
1. Imię i nazwisko: Marcin Dzikowski
2. Nauczany przedmiot: język polski
3. Opiekun stażu:
4. Czas trwania stażu: 01.09.2016 – 30.05.2018
Cel podstawowy podejmowanego stażu: uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego.
Priorytety w pracy zawodowej:
1) uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego;
2) pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego;
3) poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty, przepisów dotyczących pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły.
Kierunki rozwoju Zadania Termin Przewidywane efekty/ Sposób dokumentowania
§ 7 ust. 2 pkt 1
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.
1. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej Okres stażu -opracowanie kryteriów oceniania prac pisemnych, PSO
- stosowanie aktywnych metod nauczania
-opracowanie pomocy dydaktycznych: testy, sprawdziany, tablice dydaktyczne PSO, kryteria oceniania prac pisemnych
Pomoce dydaktyczne
2. Publikowanie własnych prac.
Okres stażu - opublikowanie planu rozwoju zawodowego
- publikacja kilku konspektów z wykorzystaniem metod aktywnych Zaświadczenie
3.Doskonalenie zawodowe, podejmowanie różnych form doskonalenia wiedzy z zakresu nauczania j. polskiego Okres stażu - kursy tematyczne,
- udział w konferencjach i spotkaniach,
- warsztaty cały okres stażu zaświadczenia Zaświadczenie
4. Uczestnictwo w wewnątrzszkolnym doskonaleniu nauczycieli, Okres stażu - aktywny udział w pracy zespołu humanistycznego
- udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych,
- analiza osiągnięć uczniów Listy obecności
Wyniki analizy
5.Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna lub dyrektora szkoły Okres stażu - opracowanie arkusza pohospitacyjnego,
-formułowanie wniosków po obserwacji lekcji,
-przeprowadzenie zajęć otwartych z zakresu nauczanego przedmiotu.
Scenariusze zajęć przeprowadzonych
Wnioski po zajęciach obserwowanych
Scenariusz zajęć otwartych
6.Ustalenie zasad współpracy z opiekunem stażu Wrzesień 2010 -spisanie „kontraktu” określającego warunki współpracy z opiekunem stażu
-napisanie harmonogramu lekcji doradczych
Kontrakt
Harmonogram
Samoocena pracy Systematy-
-pisemna dokumentacja
działań Dokumentacja
§ 7 ust. 2 pkt 2) umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych;
1.Poznanie środowiska lokalnego i rodzinnego uczniów:W okresie stażu
-poznawanie sytuacji rodzinnej uczniów poprzez rozmowy z wychowawcami, nauczycielami, uczniami i rodzicami;
-obserwacja ucznia w kontaktach z rówieśnikami
- organizowanie pomocy dla dzieci mających problemy w nauce poprzez organizowanie pomocy koleżeńskiej
- organizowanie spotkań z rodzicami uczniów mających kłopoty z nauką i zachowaniem Dokumentacja własna
2. Poszerzenie ...