Dodaj publikację
Autor
Angelika Dąbek, Celina Kitowska
Data publikacji
2017-01-23
Średnia ocena
0,00
Pobrań
194

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Są to innowacje zawierające treści na tema roli bajki w życiu dziecka. Dopasowane odpowiednie bajki do problemu jakie ma dziecko. Także poprzez zajęcia plastyczne, które zostały powiązane w tej innowacji, maja pomóc dziecku w uzewnętrznieniu swoich emocji i pomóc w trudnościach jakie ma dziecko. Przede wszystkim bajka z zajęciami plastycznymi mają pomóc dzieciom pokonywać rożne leki, jakie miewają dzieci.
 Pobierz (pdf, 316,7 KB)

Podgląd treści

INNOWACJA PEDAGOGICZNA

„Bajki – rysowajki” - sposobem na rozwiązywanie

trudności emocjnalno-społecznych dzieci

PRZEDSZKOLE W TRĄBKACH WIELKICH

MGR ANGELIKA DĄBEK

MGR CELINA KITOWSKA

TRĄBKI WIELKIE 2016r.

OPIS INOWACJI PEDAGOGICZNEJ

1.

Tytuł innowacji pedagogicznej: „Bajki – rysowajki” -

sposobem na

rozwiązywanie trudności emocjonalno-społecznych dzieci

2.

3.

4.

5.

6.

7.

Autor: Angelika Dąbek - nauczyciel wychowania przedszkolnego

Celina Kitowska - nauczyciel wychowania przedszkolnego

Typ innowacji: metodyczna, programowa, organizacyjna

Miejsce realizacji: Przedszkole w Trąbkach Wielkich

Zasięg innowacji: dzieci 3,4,5,6 - letnie

Czas realizacji: 01.09.2016r. - 30.06.2019r.

Koszty realizacji: nauczyciele w swoim zakresie przygotowują pomoce

dydaktyczne. Przedszkole dysponuje kserokopiarką i komputerem, co stwarza

możliwość drukowania i powielania niezbędnych materiałów dydaktycznych. W

trakcie pracy nauczyciel będzie korzystał z dostępnych środków dydaktycznych

(tablica interaktywna, CD, książki, materiały plastyczne).

8.

Podstawa prawna:

Ustawa o systemie oświaty z dnia 7 września 1991r. (Dz.U. z 2015r., poz. 2156

z późn. zm.)

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 9 kwietnia 2002r.

w sprawie warunków prowadzenia działalności innowacyjnej i eksperymentalnej przez

publiczne szkoły i placówki (Dz.U. z 2002r., nr 56, poz. 506 z późn. zm.)

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 30 maja 2014 r. zmieniające rozporządzenie

w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego

w poszczególnych typach szkół (Dz. U. poz. 803)

I. Idea innowacji pedagogicznej

Dziecko przekraczając próg przedszkola

targane

jest

różnymi emocjami.

Przystosowanie się do zasad i norm panujących w przedszkolu, adaptacja w nowym

środowisku, rozłąka z rodzicami, nowi koledzy – to wszystko sprawia, że dziecko

w nieznanym otoczeniu czuje się samotne i boi się tego, co nowe. Jest to całkowicie

zrozumiałe i nieuniknione. Podobnie dzieje się, kiedy w trakcie edukacji przedszkolnej

w rodzinnym otoczeniu dziecka zdarzają się lub trwają sytuacje, z którymi dziecku jest trudno

sobie poradzić (rozwód rodziców, pojawienie się rodzeństwa, odejście kogoś bliskiego, pobyt

w szpitalu itp.). W tych sytuacjach dziecku bardzo często towarzyszy lęk, niepewność, strach.

Dzieci nie znają sposobów radzenia sobie z takimi emocjami, ani słów określających ich

przeżycia. Nie potrafią zwrócić się do dorosłych o pomoc, tkwiąc w pułapce własnych

negatywnych emocji i dezaprobaty otoczenia. Trafne rozpoznanie i skuteczne rozwiązanie

takich problemów jest szczególnie cenną umiejętnością nauczycieli. Pozwala nie tylko

pomagać w konkretnych przypadkach, lecz buduje zaufanie rodziców i wysoką reputację

kadry przedszkola.

Aby pomóc takim dzieciom, pomóc zrozumieć im trudności i problemy, jakie je

otaczają, pomóc im zaakceptować nowe sytuacje oraz swoją rolę w tym wszystkim,

postanowiłyśmy stworzyć program, który pomoże nie tylko dzieciom, ale także ich rodzicom

nabyć ...