Dodaj publikację
Autor
Grażyna Berda
Data publikacji
2017-01-23
Średnia ocena
0,00
Pobrań
52

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Innowacja jest związana z wykorzystywaniem podczas lekcji plastyki języka angielskiego, którego zakres jest skorelowany z tematami z języka angielskiego realizowanymi w klasie czwartej.
 Pobierz (docx, 157,9 KB)

Podgląd treści

Maluj, rysuj, wycinaj i angielski rozwijaj.

Program innowacji łączącej nauczanie języka angielskiego podczas lekcji plastyki z realizacją projektu eTwinning

Skąd pomysł na innowację

Inspiracją do stworzenia tej innowacji stały się informacje zawarte w Koncepcji Pracy Szkoły Podstawowej nr 41 im. Józefa Wieczorka w Rudzie Śląskiej na lata 2015-2018 dotyczące modelu absolwenta szkoły: „Pragniemy, aby nasz absolwent był człowiekiem, który: […] dobrze posługuje się językiem angielskim w codziennych sytuacjach”. Niestety wyniki ze sprawdzianu szóstoklasisty z ostatnich lat wskazują, że znajomość języka angielskiego u naszych absolwentów jest niska w porównaniu z ich umiejętnościami z innych przedmiotów.

Ponadto w bieżącym roku realizowany jest w naszej szkole projekt w ramach programu Erasmus+ KA1 Mobilność kadry edukacji szkolnej. Dzięki wprowadzeniu do mojej innowacji działań związanych z projektem realizowanym na portalu eTwinning możliwa jest kontynuacja współpracy z nauczycielami z innych krajów poznanymi przeze mnie i moich kolegów podczas kursów zagranicznych.

Pomysł pojawił się również dzięki temu, że jako autorka posiadam kwalifikacje do nauczania języka angielskiego i plastyki i w trakcie swojej pracy kilkakrotnie wykorzystywałam już nazewnictwo w języku angielskim podczas lekcji plastyki, co spotkało się z pozytywną reakcją rodziców i uczniów. Szczególne zainteresowanie wykazali rodzice i dzieci klasy czwartej, w której postanowiłam wprowadzić innowację.

Realizowałam też projekt eTwinning kilka lat temu w swojej szkole w klasie czwartej, dzięki czemu uczniowie byli bardziej zmobilizowani do nauki języka angielskiego aż do ukończenia szkoły podstawowej. Szczególnie mobilizowała ich możliwość korespondowania z uczniami z innych krajów w języku angielskim.

Czas trwania innowacji

Przeprowadzenie innowacji jest planowane na drugi semestr roku szkolnego 2016/2017. Rozpocznie się 6 lutego 2017, zakończenie nastąpi wraz z zakończeniem roku szkolnego.

Program opracowany w innowacji będzie też realizowany w kolejnych latach w klasach czwartych, w których rodzice będą tym zainteresowani.

Opis innowacji

Innowacja będzie prowadzona podczas dwóch rodzajów zajęć: plastyki i zajęć pozalekcyjnych w klasie IVc.

Opracowany program nauczania plastyki jest zgodny z „Podstawą programową kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych” oraz jest oparty na programie Nowej Ery: „Do dzieła!” – program nauczania plastyki dla klas 4-6. Uczniowie podczas zajęć korzystają z podręczników o tym samym tytule.

Innowacja jest związana z wykorzystywaniem podczas lekcji plastyki języka angielskiego, którego zakres jest skorelowany z tematami z języka angielskiego realizowanymi w klasie czwartej. Podczas zajęć plastycznych uczniowie będą mieli możliwość powtórzyć i utrwalić poznane podczas lekcji angielskiego słownictwo i struktury gramatyczne, będą je również wzbogacać oraz wykorzystywać w trakcie wykonywania prac plastycznych. Jest to ciekawy sposób na stosowanie pamięci wzrokowej do nauki ...