Dodaj publikację
Autor
Oktawia Olszewska
Data publikacji
2017-01-24
Średnia ocena
0,00
Pobrań
160

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przykład karty monitorowania podstawy programowej kształcenia ogólnego podstawy programowej z informatyki.
 Pobierz (doc, 91,0 KB)

Podgląd treści


KARTA MONITOROWANIA PODSTAWY PROGRAMOWEJ

KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO

|ETAPY EDUKACJI |II etap edukacji |
|PRZEDMIOT |Informatyka |
|ROK SZKOLNY | |
|IMIĘ I NAZWISKO | |
|NAUCZYCIELA PROWADZĄCEGO | |

| | | | |
|TREŚCI NAUCZANIA |KLASA |NUMER TEMATU |UWAGI |
| | |ZAJĘĆ WPISANYCH | |
| | |DO DZIENNIKA LEKCYJNEGO | |
| |
|1. Bezpieczne posługiwanie się komputerem i jego oprogramowaniem |
|1) komunikuje się z komputerem za pomocą ikon,|Czwarta | | |
|przycisków, menu | | | |
|i okien dialogowych | | | |
| |Piąta | | |
| |Szósta | | |
|2) odczytuje i prawidłowo interpretuje |Czwarta | | |
|znaczenie komunikatów wysyłanych | | | |
|przez pro gra my | | | |
| |Piąta | | |
| |Szósta | | |
|3) prawidłowo zapisuje i przechowuje wyniki |Czwarta | | |
|swojej pracy w komputerze | | | |
|i na nośni kach elektronicznych, a następnie | | | |
|korzysta z nich; | | | |
| |Piąta | | |
| |Szósta | | |
|4) korzysta z pomocy dostępnej w programach |Czwarta | | |
| |Piąta | | |
| |Szósta | | |
| |Czwarta | | |
|5) posługuje się podstawowym słownictwem | | | |
|informatycznym | | | |
| |Piąta | | |
| |Szósta | | |
| | | | |
| | | | |
|6) przestrzega podstawowych zasad bezpiecznej |Czwarta | | |
|i higienicznej pracy | | | |
|przy komputerze, wyjaśnia zagrożenia | | | |
|wynikające z niewłaściwego korzystania z | | | |
|komputera. | | | |
| |Piąta | | |
| |Szósta | | |
| |
|2. Komunikowanie się za pomocą komputera i technologii informacyjno -komunikacyjnych |
| |Czwarta | | |
|1) komunikuje się za pomocą poczty | | | |
|elektronicznej, stosując podstawowe | | | |
|zasady n-etykiety | | | |
| |Piąta | | |
| | | | |
| |Szósta | | |
|2) korzysta z poczty elektronicznej przy |Czwarta | | |
|realizacji projektów (klasowych, | | | |
|szkolnych lub międzyszkolnych) z różnych | | | |
|dziedzin, np. związanych | | | |
|z ekologią, środowiskiem geograficznym, | | | |
|historią lub zagadnieniami | | | |
|dotyczącymi spraw lokalnych | | | |
| |Piąta | | |
| |Szósta | | |
| |
|3. Wyszukiwanie i wykorzystywanie informacji z różnych źródeł |
|1) wyszukuje informacje w różnych źródłach |Czwarta | | |
|elektronicznych (słowniki, | | | |
|encyklopedie, zbiory biblioteczne, | | | |
|dokumentacje techniczne i zasoby | | | |
|Internetu); | | | |
| |Piąta | | |
| |Szósta | | |
|2) selekcjonuje, porządkuje i gromadzi |Czwarta | | |
|znalezione informacje | | | |
| |Piąta | | |
| |Szósta | | |
|3) wykorzystuje, stosownie do potrzeb, |Czwarta | | |
|informacje w różnych formatach; | | | |
| |Piąta | | |
| |Szósta | | |
|4) opisuje cechy różnych postaci informacji: |Czwarta | | |
|tekstowej, graficznej, dźwiękowej, | | | |
|audio wizualnej, multimedialnej | | | |
| |Piąta | | |
| |Szósta | | |
| |
|4. Opracowywanie za pomocą komputera rysunków, motywów, tekstów, |
|animacji, prezentacji multimedialnych i danych liczbowych. |
|1) tworzy rysunki i motywy przy użyciu edytora|Czwarta | | |
|grafiki (posługuje się | | | |
|kształtami, bar wami, przekształcaniem obrazu,| | | |
|fragmentami innych | | | |
|obrazów); | | | |
| |Piąta | | |
| |Szósta | | |
|2) opracowuje i redaguje teksty (listy, |Czwarta | | |
|ogłoszenia, zaproszenia, ulotki, | | | |
|wypracowania), stosując podstawowe możliwości | | | |
|edytora tekstu | | | |
|w zakresie formatowania akapitu i strony, | | | |
|łączy grafikę z tekstem; | | | |
| |Piąta | | |
| |Szósta | | |
|3) wykonuje w arkuszu kalkulacyjnym proste |Czwarta | | |
|obliczenia, przedstawia je | | | |
|graficznie i interpretuje; | | | |
| |Piąta | | |
| |Szósta | | |
|4) przygotowuje proste animacje i prezentacje |Czwarta | | |
|multimedialne | | | |
| |Piąta | | |
| |Szósta | | |
| |
|5. Rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji z wykorzystaniem |
|Komputera |
|1) za pomocą ciągu poleceń tworzy proste |Czwarta | | |
|motywy lub steruje obiektem | | | |
|na ekranie; | | | |
| |Piąta | | |
| |Szósta | | |
|2) uczestniczy w pracy zespołowej, porozumiewa|Czwarta | | |
|się z innymi osobami | | | |
|podczas realizacji wspólnego projektu, | | | |
|podejmuje decyzje w zakresie | | | |
|swoich zadań i uprawnień | | | |
| |Piąta | | |
| |Szósta | | |
| |
|6. Wykorzystywanie komputera oraz programów i gier edukacyjnych do poszerzania ...