Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan Rozwoju Zawodowego
Imię i nazwisko nauczyciela: Anna Koch
Miejsce pracy: Szkoła Podstawowa Nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Środzie Wlkp.
Stanowisko: nauczyciel języka angielskiego
Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy
Termin rozpoczęcia stażu: 01 września 2014r.
Termin zakończenia stażu: 31 maja 2017r.
Projekt został przygotowany na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
§ 8 ust. 2 pkt 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.
Zadanie
Forma realizacji
Termin
Dowody
Tworzenie i aktualizowanie dokumentów szkolnych.
Udział w pracy zespołów tworzących i aktualizujących dokumenty szkolne;
Zgodnie z potrzebami szkoły;
Potwierdzenie dyrekcji szkoły;
Pogłębianie wiedzy i doskonalenie umiejętnościw procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu.
Udział w szkoleniowych radach pedagogicznych;
Udział w zewnętrznych formach doskonalenia zawodowego w zależności od potrzeb nauczyciela, potrzeb szkoły oraz oferty edukacyjnej;
Wykorzystanie zdobytej wiedzy w praktyce;
Na bieżąco;
Zgodnie z ofertą;
Zaświadczenia, certyfikaty;
Scenariusze zajęć;
Doskonalenie własnego warsztatu i metod pracy.
Gromadzenie materiałów i pomocy dydaktycznych niezbędnych w pracy nauczyciela języka angielskiego;
Studiowanie literatury z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyk i metodyki języka angielskiego;
Stosowanie aktywnych metod nauczania;
Wzbogacanie pracowni języka angielskiego;
Cały okres stażu;
Wybór zgromadzonych materiałów (np. kart pracy, testów, scenariuszy lekcji, itp.);
Notatki własne (bibliografia);
Scenariusze zajęć prowadzonych metodami aktywnymi;
Potwierdzenie dyrekcji szkoły;
Diagnozowanie i badanie osiągnąć edukacyjnych uczniów.
Przeprowadzanie testów diagnostycznych u progu każdego okresu, umieszczanie wyników na platformie edukacyjnej, ewaluacja;
Konstruowanie ankiet do diagnozowania własnej pracy dydaktycznej i wychowawczej;
Udział w sprawdzianie zewnętrznym;
Cały okres stażu;
Wybór zgromadzonych testów;
Notatki własne;
Przykłady ankiet;
Potwierdzenie dyrekcji szkoły;
Konstruowanie programów naprawczych.
Analiza wyników sprawdzianów, wnioski i ewaluacja;
Cały okres stażu;
Potwierdzenie dyrekcji szkoły;
Motywowanie uczniów do poszerzenia wiedzy i doskonalenia umiejętności.
Inicjowanie i organizacja konkursów językowych;
Przygotowywanie uczniów do konkursów;
Cały okres stażu
Przykładowe testy; Regulaminy konkursów; Sprawozdania z przeprowadzonych konkursów;
Dyplomy,
Potwierdzenia dyrekcji szkoły;
§ 8 ust. 2 pkt 2
Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
Posługiwanie się komputerem jako narzędziem pracy i Internetem jako źródłem informacji.
Korzystanie z programów komputerowych w celu tworzenia dokumentacji szkolnej, przygotowywania materiałów i pomocy dydaktycznych;
Korzystanie z zasobów Internetu w celu doskonalenia pracy własnej, poszukiwania wiadomości i opracowywania materiałów dla uczniów;
Śledzenie aktualności na stronach internetowych o tematyce pedagogiczno- oświatowej;
Przygotowywanie informacji na stronę internetową szkoły oraz prezentacji na szkolny telebim;
Wykorzystanie technik informacyjnych do gromadzenia ...