Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Zajęcia adaptacyjne
dla dzieci 2,5-3 letnich
Grupa Radosne Misie
Cel główny:
ułatwienie nowoprzyjętym do przedszkola dzieciom startu przedszkolnego.
Cele szczegółowe:
W stosunku do dziecka:
- kojarzy przedszkole z czymś przyjemnym, chce do niego wracać
- potrafi rozstać się z rodzicami na określony czas, wie, że zostanie odebrane
- zna plac zabaw. swoją salę oraz inne pomieszczenia, w których będzie przebywało
- zna i akceptuje panie ze swojej grupy.
Stosunku do rodziców:
- rozumie wagę pozytywnego emocjonalnego nastawienia do przedszkola
- zna panie z grupy swojego dziecka
- nawiązuje kontakty z innymi rodzicami
- włącza się do wspólnych zabaw z dzieckiem
Pierwsza wizyta w sali przedszkolnej – Spotkanie „Poznajmy się” (dzieciom towarzyszą rodzice)
1. Zabawy swobodne.
2.Powitanie przy pomocy piosenki „Całuski” wg Klanzy
3. Zabawa do piosenki „Gruby misio”
4. Powitanie dzieci przez maskotkę Misia Krzysia. Każde dziecko przedstawia się i mówi co lubi (zabawka, zwierzę, owoc, warzywo).
5. Zapoznanie dzieci z nazwą grupy.
6. Zabawy ruchowe „Jestem misio”, „Stary niedźwiedź”, „Dwa malutkie misie”
7. Odbicie dłoni dzieci na szablonie misia
8. Zapoznanie się z pomieszczeniami w których dzieci będą przebywać – sala przedszkolna, łazienka, sala gimnastyczna, szatnia.
9. Wyjście na ogród – zabawy swobodne na świeżym powietrzu.
10. Pożegnanie
Druga wizyta w sali przedszkolnej – Spotkanie „Zabawy przy muzyce” (dzieciom towarzyszą rodzice)
1. Zabawy swobodne.
2. Zabawy powitalne w kręgu „Na powitanie”, „Imię”.3. Zabawa do piosenki „Krasnoludki” – dzieci naśladują ruchy nauczyciela.
5. Zabawa muzyczno-ruchowa „Jadę, jadę” wg Klanzy - Uczestnicy kolejno włączani są do zabawy naśladują sposób poruszania się różnymi środkami lokomocji.
6. „Chodzą mrówy, chodzą” Klanza cz.2 – dzieci wraz rodzicami ustawieniw rozsypce, improwizowanie muzyki gestem i ruchem, szybka reakcja na sygnał nauczyciela (koło zrób, pary zrób, szereg zrób).
7. „Myszka Franciszka” Klanza cz.2 – siad klęczny w kole z instrumentami muzycznymi, tworzenie muzyki z wykorzystaniem instrumentów muzycznych, ze szczególnym zwróceniem uwagi na głośne i ciche śpiewanie piosenki, improwizowanie jej ruchem.
8. Zabawy swobodne dzieci.
9. Pożegnanie.
Trzecia wizyta w sali przedszkolnej – Spotkanie „Zabawy z balonami”. Wspólne zabawy dzieci. (Pierwszy samodzielny dzień w przedszkolu)
1. Zabawy swobodne dzieci w kącikach zainteresowań.
2. Powitanie dzieci: (n-lka wita dzieci i macha do nich ręką, a dzieci jej odpowiadają).
- Witam wszystkich, którzy dzisiaj chętnie przyszli do przedszkola. - Witam tych, którzy trochę nie chcieli przyjść do przedszkola. - Witam wszystkich, którzy mają dobry humor. - Witam wszystkich, którzy mają trochę zły humor. - Witam wszystkich, którzy chcą się z nami bawić itp.
3. Wspólna zabawa „Balonik” (ustawienie w dużym kole; recytacja w różnym tempie i głośności ...