Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz lekcji z podstaw przedsiębiorczości
Data:
Czas trwania 45 minut
Klasa II ZSZ
Prowadząca :
Dział: Podstawy gospodarki rynkowej
Temat: System bankowy
Cel ogólny:
- poznanie systemu bankowego
Cele operacyjne:
Uczeń wie, pamięta:
- definiuje pojęcia: NBP, system bankowy, KNF
- wymienia funkcje Narodowego Banku Polskiego (NBP)
- wymienia funkcje banków komercyjnych
Uczeń rozumie:
- dostrzega różnice między bankami komercyjnymi a parabankami
- dostrzega różnice między bankami komercyjnymi a bankiem centralnym
- rozumie co oznacza działalność depozytowa, kredytowa i usługi operacyjne
Uczeń potrafi:
- wymienić jakie banki i instytucje bankowe działają w Polsce
- uświadamia sobie, jakie produkty bankowe oferują nam banki
Cele wychowawcze:
- rozwijanie umiejętności komunikowania się
- kształcenie logicznego myślenia
- kształtowanie postawy kreatywnej.
Metody pracy:
mini wykład
rozmowa kierowana
praca z tekstem
ćwiczenia
Formy pracy:
praca z całą klasą
indywidualna
zindywidualizowana
Środki dydaktyczne:
podręcznik: Podstawy przedsiębiorczości ,, Ciekawi świata”, Piotr Krzyszczyk
rzutnik multimedialny do prezentacji slajdów
laptop
schematy
karty pracy
ulotki z banku
Przebieg zajęć
Faza zajęć
Zagadnienia
Czynności nauczyciela
Czynności ucznia
Metody pracy
Wstępna
Sprawy organizacyjne.
Wprowadzenie do tematu lekcji.
Sprawdza listę obecności.
wprowadza to tematu zajęć zadając pytania:
- Kto z Was był w banku?
-Jaką sprawę można załatwić w banku?
kontroluje i koryguje poprawność wypowiedzi uczniów
zapoznaje z tematem i celami lekcji.
słuchają pytań nauczyciela i udzielają odpowiedzi
rozmowa kierowana
Główna
Bank centralny (NBP)
Funkcje banku centralnego
System bankowy
Banki komercyjne - funkcje
wprowadza nowe pojęcie - bank centralny. W Polsce bank centralny to NBP (Narodowy Bank Polski)
prosi uczniów o przeczy-tanie z podręcznika 3 głównych funkcji banku.
prosi o przepisanie notatki z prezentacji nt banku centralnego
prosi o przeczytanie z prezentacji poszczególnych funkcji banku centralnego
prosi o wypełnienie karty pracy (Załącznik nr 1)
prosi uczniów o przeczytanie w podręczniku - definicji ,,System bankowy”
omawia nowe pojęcie -Banki komercyjne?
prosi aby uczniowie analizując tekst wymienili funkcje banku komercyj-nego
uzupełnia informacje zadając pytania: Co to jest kredyt?
Czy wszyscy mogą wziąć kredyt?
prosi o przepisanie do zeszytu notatki z prezentacji na temat banków komercyjnych
omawia banki spółdzielcze
i cel spółdzielczych kas oszczędnościowo-rozliczeniowo-kredytowych (parabanki)
omawia rolę Komisji Nadzoru Finansowego
prosi o przepisanie notatki nt banków Spółdzielczych i parabanków oraz KNF
prosi o przeczytanie jakie są produkty bankowe?
prosi o wypełnienie karty pracy (Załącznik nr 2) -Wpisz produkty bankowe
słuchają krótkiego wykładu nauczyciela
czytają z podręcznika 3 funkcje banku
przepisują do zeszytu notatkę z prezentacji
czytają funkcje banku centralnego
wypełniają karty pracy (Załącznik nr 1)
czytają z podręcznika definicje ,,System bankowy”.
słuchają wypowiedzi na temat –banków komercyjnych?
wymieniają funkcje banku komercyjnego
odpowiadają na zadane ...