Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PROGRAM AUTORSKI Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO DLA UCZNIÓW ZESPOŁU SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH W KLESZCZOWIE MAJĄCYCH PROBLEMY Z PRZYSWAJANIEM WIEDZY Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO
„Jasne, że klar”
„Jasne, że rozumiem”
Opracowała:mgr Paulina Kowalczyk-Pykanauczyciel języka niemieckiegow Zespole Szkół Ponadgimnazjalnychw Kleszczowie
Spis treści:
Wstęp.
Charakterystyka programu
Cele nauczania.
Treści nauczania
Sposoby realizacji celów nauczania
Metody pracy
Formy pracy
Techniki pracy
Pomoce naukowe
Przewidywane osiągnięcia uczniów
Kontrola i ocena osiągnięć uczniów
Ewaluacja programu
Arkusz ewaluacyjny
Uwagi końcowe
Bibliografia
1 WSTĘP:
Język niemiecki jako język naszych sąsiadów jest jednym z nauczanych języków obcych w naszym kraju. Stanowi on istotną część edukacji. Niestety, większość uczniów nie dostrzega tego, że język niemiecki jest ważny i jego znajomość może wielokrotnie przydać się w życiu dorosłym. Jako nauczyciel języka niemieckiego mogę stwierdzić, że nauczanie tego języka nie jest rzeczą łatwą, gdyż większość uczniów nie przepada za tym językiem. Wynika to zapewne z tego, że język niemiecki jest mową twardą i „surowo” brzmiącą. Język niemiecki nie jest tak wszechobecny jak np. język angielski. Dzieci i młodzież mają z nim kontakt już od najmłodszych lat np. w słuchanej muzyce, filmach czy bajkach.
W swojej pracy zawodowej spotykam różnych uczniów: bardzo zdolnych, pracowitych, leniwych oraz takich, którym nauka języka niemieckiego przychodzi z łatwością. Oczywiście, że najłatwiej i najprzyjemniej pracuje się z uczniami zdolnymi i pracowitymi. Ja odczuwam największą satysfakcję, gdy uczeń słaby z biegiem czasu zaczyna zdobywać coraz lepsze oceny, że z przyjemnością przychodzi na moje zajęcia, nie odczuwa przed nimi strachu, nie stresuje się na nich. Cieszy mnie fakt, że uczeń słaby po okazaniu mu zainteresowania i poświęceniu mu czasu na zajęciach dodatkowych zaczyna rozumieć coraz więcej i nauka języka niemieckiego nie jest już dla niego problemem.
Chcę pokazać słabszym uczniom, że nie są skazani na niepowodzenie, że są w stanie opanować podstawowy materiał i z biegiem czasu z łatwością zrozumieją krótkie teksty czy zdania a nawet wykorzystają swoje umiejętności w życiu codziennym np. podczas podróży.Dlatego też postanowiłam napisać niniejszy program, aby udoskonalić pracę z uczniem słabym i zachęcić uczniów do nauki języka niemieckiego.
2 CHARAKTERYSTYKA PROGRAMU:
„Jasne, że klar” to program zajęć dodatkowych z języka niemieckiego przewidzianych na jedną godzinę co dwa tygodnie. Przeznaczony jest dla uczniów ZSP w Kleszczowie po pierwszym roku nauki, którzy mięli problemy z opanowaniem materiału z języka niemieckiego oraz dla uczniów klas pierwszych, którzy w gimnazjum mięli problemy w nauce języka niemieckiego i uzyskali na koniec gimnazjum słabą ocenę oraz z testu diagnostycznego, który zostanie przeprowadzony ...