Dodaj publikację
Autor
Paulina Szczepaniak
Data publikacji
2017-02-15
Średnia ocena
0,00
Pobrań
28

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program autorski zajęć dodatkowych z języka niemieckiego przeznaczony dla uczniów słabych.
 Pobierz (docx, 26,6 KB)

Podgląd treści

PROGRAM AUTORSKI Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO DLA UCZNIÓW ZESPOŁU SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH W KLESZCZOWIE MAJĄCYCH PROBLEMY Z PRZYSWAJANIEM WIEDZY Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO

„Jasne, że klar”

„Jasne, że rozumiem”

Opracowała:mgr Paulina Kowalczyk-Pykanauczyciel języka niemieckiegow Zespole Szkół Ponadgimnazjalnychw Kleszczowie

Spis treści:

Wstęp.

Charakterystyka programu

Cele nauczania.

Treści nauczania

Sposoby realizacji celów nauczania

Metody pracy

Formy pracy

Techniki pracy

Pomoce naukowe

Przewidywane osiągnięcia uczniów

Kontrola i ocena osiągnięć uczniów

Ewaluacja programu

Arkusz ewaluacyjny

Uwagi końcowe

Bibliografia

1 WSTĘP:

Język niemiecki jako język naszych sąsiadów jest jednym z nauczanych języków obcych w naszym kraju. Stanowi on istotną część edukacji. Niestety, większość uczniów nie dostrzega tego, że język niemiecki jest ważny i jego znajomość może wielokrotnie przydać się w życiu dorosłym. Jako nauczyciel języka niemieckiego mogę stwierdzić, że nauczanie tego języka nie jest rzeczą łatwą, gdyż większość uczniów nie przepada za tym językiem. Wynika to zapewne z tego, że język niemiecki jest mową twardą i „surowo” brzmiącą. Język niemiecki nie jest tak wszechobecny jak np. język angielski. Dzieci i młodzież mają z nim kontakt już od najmłodszych lat np. w słuchanej muzyce, filmach czy bajkach.

W swojej pracy zawodowej spotykam różnych uczniów: bardzo zdolnych, pracowitych, leniwych oraz takich, którym nauka języka niemieckiego przychodzi z łatwością. Oczywiście, że najłatwiej i najprzyjemniej pracuje się z uczniami zdolnymi i pracowitymi. Ja odczuwam największą satysfakcję, gdy uczeń słaby z biegiem czasu zaczyna zdobywać coraz lepsze oceny, że z przyjemnością przychodzi na moje zajęcia, nie odczuwa przed nimi strachu, nie stresuje się na nich. Cieszy mnie fakt, że uczeń słaby po okazaniu mu zainteresowania i poświęceniu mu czasu na zajęciach dodatkowych zaczyna rozumieć coraz więcej i nauka języka niemieckiego nie jest już dla niego problemem.

Chcę pokazać słabszym uczniom, że nie są skazani na niepowodzenie, że są w stanie opanować podstawowy materiał i z biegiem czasu z łatwością zrozumieją krótkie teksty czy zdania a nawet wykorzystają swoje umiejętności w życiu codziennym np. podczas podróży.Dlatego też postanowiłam napisać niniejszy program, aby udoskonalić pracę z uczniem słabym i zachęcić uczniów do nauki języka niemieckiego.

2 CHARAKTERYSTYKA PROGRAMU:

„Jasne, że klar” to program zajęć dodatkowych z języka niemieckiego przewidzianych na jedną godzinę co dwa tygodnie. Przeznaczony jest dla uczniów ZSP w Kleszczowie po pierwszym roku nauki, którzy mięli problemy z opanowaniem materiału z języka niemieckiego oraz dla uczniów klas pierwszych, którzy w gimnazjum mięli problemy w nauce języka niemieckiego i uzyskali na koniec gimnazjum słabą ocenę oraz z testu diagnostycznego, który zostanie przeprowadzony ...