Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Agnieszka Dąbrowska
nauczyciel matematyki
plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego
Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2014 r.
Data zakończenia stażu: 31.05.2017 r.
Lp.
Zadania
Formy i sposoby realizacji
Termin
Sposób dokumentowania, dowody realizacji
Czynności organizacyjne
1.
Poznanie procedury awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego.
Przegląd i analiza stosownych przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli.
Napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu
Sporządzenie projektu planu rozwoju zawodowego
Śledzenie zmian w aktach prawnych dotyczących awansu zawodowego.
IX 2014 r.
na bieżąco
Rejestr wybranych ustaw i rozporządzeń z zakresu prawa oświatowego
Wniosek o rozpoczęcie stażu
Plan rozwoju zawodowego
2.
Dokumentacja realizacji zadań planu rozwoju zawodowego.
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego.
Praca nad spełnieniem wymagań na stopień nauczyciela dyplomowanego.
czas
trwania stażu
Świadectwa, zaświadczenia, sprawozdania, dyplomy, programy, testy, scenariusze, publikacje internetowe (wybrane portale edukacyjne), zdjęcia
3.
Przygotowanie sprawozdania
z realizacji zadań w planie rozwoju zawodowego.
Przegląd zgromadzonych materiałów i analiza podjętych działań z uwzględnieniem ewaluacji.
Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego i uzyskanie pozytywnej oceny dorobku zawodowego.
V/ VI 2017 r.
Opis i analiza konkretnych zadań
Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego
Ocena dorobku zawodowego
§ 8 ust. 2 pkt 1.
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej
na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.
1.
Doskonalenie
własnego warsztatu pracy
i poszerzanie wiedzy w celu ulepszenia metod pracy.
Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego, szkoleniach, kursach, radach pedagogicznych, lekcjach otwartych, konferencjach metodycznych, warsztatach itp.
Uzyskanie dyplomu studiów podyplomowych „Informatyka i Technologie Informacyjne” prowadzonych na Wydziale Zastosowań Informatyki i Matematyki SGGW w Warszawie
czas
trwania stażu
Zaświadczenia o udziale w szkoleniach i kursach
Lista obecności na szkoleniowych radach pedagogicznych
Poświadczona kopia dyplomu ukończenia studiów podyplomowych
2.
Studiowanie literatury pedagogicznej
Samodzielne studiowanie literatury z zakresu pedagogiki oraz lektura czasopism pedagogicznych.
Wykorzystanie w pracy rozwiązań proponowanych w literaturze fachowej oraz źródłach internetowych
Odwiedzanie stron internetowych nauczycieli matematyki.
Śledzenie publikacji nauczycieli w portalach edukacyjnych
Wymiana doświadczeń i pomysłów związanych z procesem nauczania z innymi nauczycielami
czas
trwania stażu
Wykaz przeczytanej literatury
Zgromadzone materiały
Wykaz stron internetowych
3.
4.
Wdrażanie i analiza stosowania PSO z matematyki
Zapoznanie uczniów i rodziców z PSO
Stosowanie PSO w bieżącym ocenianiu uczniów, śródrocznym i końcoworocznym
IX 2014 r.
IX 2015 r.
IX 2016 r.
Na bieżąco
Zapisy w dziennikach lekcyjnych
Przedmiotowy System Oceniania z matematyki
Udział w pracach organów ...