Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt lekcji
Imię i nazwisko nauczyciela: Agnieszka Cymbor
Przedmiot: Język angielski lekcja nr klasa: 2dt (CEFR B1)
Data: Czas realizacji: 45 min
Temat lekcji: „Living beyond limits – czy ograniczenia mogą nas motywować?” Rozwijanie słownictwa i rozumienia ze słuchu poprzez film.
Cele ogólne:
Rozwijanie kompetencji językowych
Rozwijanie krytycznego myślenia
Rozwijanie umiejętności pracy w parze
Zaktywizowanie wszystkich uczniów do czynnego udziału w lekcji
Cele szczegółowe:
Uczeń rozumie naturalny język angielski:
- treść nagrania w formie filmiku
Uczeń poznaje nowe słownictwo i zwroty używane w codziennym języku
Uczeń zapoznaje się ze strukturą relacjonowania przeszłych wydarzeń
Uczeń analizuje wypowiedź z filmu i ćwiczy wyrażanie opinii w języku angielskim
Metody nauczania:
Aktywizująca – burza mózgów
Eksponująca - film
Środki dydaktyczne:
Rzutnik
Film z TED Talks http://bit.ly/TedAmy
Handouty dla uczniów
Formy nauczania:
Praca indywidualna
Praca w parach
Część wstępna (ok 10 min)
Zapoznanie uczniów z celami lekcji, przedstawienie tematu.
Pytania na rozgrzewkę poruszające tematykę filmu – praca w parach – What usually stops people from trying new things or fulfilling their dreams? Do you enjoy challenging yourself or are you afraid of trying new things? Why? How do people usually react to failure?
Część właściwa (ok 30 min)
Nauczyciel informuje uczniów, że obejrzą wypowiedź pewnej dziewczynę, która opowiada o tym co jej się przytrafiło i prosi żeby w trakcie oglądania zanotowali odpowiedzi na pytania z zadania 1 na handoucie. (czas filmu – 9:44)
Po obejrzeniu filmu nauczyciel zadaje uczniom pytania: What did you think about Amy’s story? Were you surprised when you found out she’s had her legs amputated? Why?
Nauczyciel prosi wybranych uczniów o przedstawienie odpowiedzi do pytań z zadania 1. Poprawia ewentualne błędy.
Po zakończeniu zadania 1 nauczyciel prosi uczniów aby w parach przyjrzeli się zdaniom z zadania 2 i zastanowili się co oznaczają pogrubione słowa i wyrażenia. Uczniowie powinni napisać ich definicje lub synonimy po angielsku. W przypadku problemu mogą napisać polski odpowiednik.
Na koniec uczniowie uzupełniają ćwiczenie 3 z handoutu, które powtarza zagadnienia z zadania 2.
Część końcowa (ok 5 min)
Uczniowie odpowiadają na pytania nauczyciela mające ustanowić czy cele lekcji zostały osiągnięte. Did you find the lesson interesting? What did you like about it? What expressions from the film do you remember? Did you have fun during the lesson?
Jako pracę domową uczniowie mają za zadanie nagrać przy pomocy Voccaro albo MailVU odpowiedź na pytanie: Do you agree with Amy that our limitations can be seen as blessings? Have you or ...