Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ
DATA: 28.02.2017 r.
PROWADZĄCA: PAULINA OCHAL
MIEJSCE: PUBLICZNE PRZEDSZKOLE NR 2 „POD TOPOLĄ” W ŚWIDWINIE
GRUPA: SMERFY 5-LATKI
TEMAT: JEDEN Z NASZYCH SĄSIADÓW – NIEMCY.
CELE OGÓLNE:
- utrwalenie wiedzy na temat kraju Unii Europejskiej,
- poznanie świątecznych tradycji Niemiec,
- zapoznanie się z charakterystycznymi miejscami w Niemczech.
CELE SZCZEGÓŁOWE
DZIECKO:
- wita się w języku niemieckim,
- zna charakterystyczne miejsca,
- zna tradycje świąteczne,
- uczestniczy w zabawach ruchowych,
- poszerza wiedzę na temat kraju Unii Europejskiej.
METODY:
- oglądowe,
- słowne,
- czynne.
FORMY:
- indywidualna,
- zbiorowa.
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
- ilustracje charakterystycznych miejsc w Niemczech,
- historie tradycji Niemieckich,
- zdjęcie charakterystycznego stroju,
- opis świątecznych tradycji,
- nagranie w języku niemieckim,
- karty z wyrazami po niemiecku – dzień dobry, do widzenia, kocham cię.
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
Powitanie się nauczycielki z dziećmi w języku niemieckim
Guten Tag, herzlich willkommen – dzień dobry, serdecznie witamy.
Dzieci powtarzają za nauczycielem po jednym wyrazie, a potem powtarzają całość.
Zabawa ruchowa „Guten Tag!”
Dzieci biegają, a na wcześniej ustalony sygnał dzieci witają się w języku niemieckim poprzez podanie sobie ręki.
Pogadanka na temat poznawanego kraju jakim są Niemcy, oglądanie ilustracji:
poznanie charakterystycznych miejsc występujących w Niemczech:
Raichstag – miejsce gdzie urzęduje niemiecki rząd,
Brama Brandenburska,
Katedra Berlińska,
Stadion Olimpijski w Berlinie,
Bebelplatz – rynek,
Katedra Niemiecka,
Stara Galeria Narodowa,
Dworzec Kolejowy,
poznanie tradycji Niemieckim – jedzenie:
białe kiełbaski z sokiem,
tarta z kiełbasą i boczkiem,
niemieckie słodycze (haribo, milka, hanuta),
sałatka ziemniaczana,
zupa ziemniaczana,
poznanie charakterystycznych przedmiotów,
poznanie stroju niemieckiego,
poznanie tradycji świątecznych (Boże Narodzenie, Święty Mikołaj, Wielkanoc).
„Wysłuchaj i powtórz” ćwiczenie językowe związana z językiem niemieckim.
Dzieci słuchają nagrania w języku niemiecki i słówka, które udało się zapamiętać przedstawiają słownie przed grupą.
Zabawa ruchowa „Niemieckie samochody”:
Dzieci dostają obręcze jako kierownice, udając auta jeżdżą po dywanie, na hasło STOP auta zatrzymują się, w tym czasie pani podnosi obrazek z marką samochodu, a dzieci odgadują jakie to auto.
(mercedes, audi, wolkswagen, bmw, porsche, opel)
Nauka niemieckich słówek:
- dzień dobry – Guten Tag,
- do widzenia - auf Wiedersehen,
- Ich liebe dich – kocham cię,
- bon appetit – smacznego,
- dank – dziękuje.
Pożegnanie w języku niemieckiem – auf Wiedersehen.