Dodaj publikację
Autor
Magdalena Syc
Data publikacji
2017-03-03
Średnia ocena
0,00
Pobrań
95

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Sprawdzian wiadomości dla klasy II gimnazjum, obejmujący dział "Kwasy" pozwala m. in. na sprawdzenie znajomości wzorów sumarycznych i strukturalnych kwasów oraz umiejętności zapisywania równań reakcji otrzymywania i dysocjacji kwasów nieorganicznych.
 Pobierz (pdf, 407,2 KB)

Podgląd treści

IMIĘ I NAZWISKO: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . /31 pkt OCENA: . . . . . . . . . . . . . .

1. Uzupełnij tabelkę: (0 – 9 pkt)

Nazwa kwasu:

Wzór

sumaryczny:

Wzór strukturalny:

Wartościowośd

niemetalu:

Wartościowośd
reszty kwasowej:

HCl

kwas siarkowy(IV)

HNO

3

H

CO

2

3















IV

C

V

P

II

2. Dokoocz zdanie: Elektrolity to … (0 – 1 pkt)
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________

3. Uzupełnij tabelę: (0 – 4 pkt)

Nazwa wskaźnika:

Odczyn kwasowy

Odczyn obojętny

oranż metylowy

Odczyn zasadowy

malinowy

żółty

niebieski

4. Zapisz równania reakcji otrzymywania następujących kwasów: (0 – 3 pkt)

Nazwa kwasu:

Równanie reakcji otrzymywania:

H2S

HNO3

H2CO3









5. Zapisz równania reakcji dysocjacji następujących kwasów: (0 – 8 pkt)


HCl _____________________________________________________________


Opis słowny: __________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________________

HNO3

___________________________________________________________


Opis słowny: __________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________________

H2SO4

___________________________________________________________


Opis słowny: __________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________________

H3PO4

___________________________________________________________


Opis słowny: __________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________________

6. Rozwiąż chemograf: (0 – 3 pkt)

S → SO2 → SO3 → H2SO4

_____________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________________

7. Wyjaśnij na czym polega i jakie są skutki zjawiska kwaśnych opadów. (0 – 3 pkt)

_____________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________________