Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Klasa: I gimnazjum
profil językowy, grupa zaawansowana
T: And the Oscar goes to…rodzaje filmów i programów telewizyjnych – słownictwo.
Cele:
• Uczniowie utrwalają słownictwo związane z filmami oraz programami telewizyjnymi
• Uczniowie poszerzają zasób słownictwa
• Uczniowie współpracują w grupach i parach
• Uczniowie wyszukują informacji
• Uczniowie doskonalą umiejętności mówienia, czytania, pisania, słuchania
• Uczniowie uczestniczą w edukacji kulturowej
• Uczniowie ćwiczą umiejętności wymagane na sprawdzianie oraz egzaminie gimnazjalnym
Uczeń potrafi:
• Wymienić gatunki filmowe oraz nazwy programów telewizyjnych
• Uczeń potrafi wyrazić opinię na temat filmu/programu
• Uczeń potrafi zrozumieć tekst czytany oraz słuchany
Metody:
• Ćwiczeniowa
• Audio
• Wizualna
• Prezentacja multimedialna
• Nagrania
• Quiz
• Burza mózgów
Formy:
• Indywidualna
• W parach
• W grupach
• Cała klasą
Przebieg lekcji:
1. Warm up
Quiz: 10 pytań
Uczniowie odpowiadają na pytania związane z filmem i telewizją np. In which state is Hollywood located?
a) in Nevada
b) in California
c) in Texas
Pytania umieszczamy na pociętych paskach z kartki i umieszczamy w jakimś pudełku np. oklejonym programem TV lub kapeluszu, uczniowie losują pytania ( przykładowe pytania można znaleźć w Internecie lub ułożyć samemu).
2. Films and TV programmes – burza mózgów
Zadaniem uczniów jest podanie i zapisanie na tablicy słówek związanych z tematem lekcji
np. a cartoon, a director, the Oscar etc, Mickey Mouse, James Bond.
3 Vocabulary: praca w grupach - zadaniem uczniów jest dopisanie słów skojarzeń do podanych rodzajów filmów - przygotować kolorowe kartki A4 ze słówkiem napisanym na środku np. western i odnośnikami – przy omawianiu ćwiczenia przywiesić na tablicy
4. Vocabulary: zadaniem uczniów jest dopasowanie gatunku do tytułu filmu – praca w parach
np. Star wars, The Lord of the Rings, James Bond etc.
5.Speaking: Uczniowie oglądają prezentację i odpowiadają na pytania nauczyciela dotyczące treści z prezentacji
6.Reading: Uczniowie czytają tekst na temat Walta Disneya i odpowiadają na pytania do tekstu (tekst w ramach kursu i materiałów dodatkowych podręcznika Interface 3 wyd. Macmillan)opcjonalnie inny tekst dot. ww. tematu.
7.Exam task: Uczniowie czytają tekst na temat Stevena Spielberga i odpowiadają na pytania typu prawda/fałsz – zadanie w ramach materiałów dodatkowych wyd. Macmillan; można wykorzystać inny tekst np. ze strony: https://en.islcollective.com/resources/printables/worksheets
8.Homework: zadaniem uczniów jest przetłumaczyć następujące słówka: kaskader, kręcić film, obsada, watek, kamera, scenariusz, efekty dźwiękowe…
9.Podsumowanie: kalambury: uczniowie prezentują słówka z lekcji w formie kalamburów – losują słówka do pokazania
* - polecam również ćwiczenie – quiz na zgadywanie ścieżki dźwiękowej filmu lub programu czy serialu TV, uczniowie świetnie się przy tym bawią; ścieżki do niektórych programów czy ...