Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt lekcji z przedmiotu „Kosztorysowanie i dokumentacja przetargowa w budownictwie”.
1. Nauczyciel prowadzący: ……………………..
2. Nauczyciele obserwujący: ……………………
3. Temat lekcji prowadzonej: „Przedmiarowanie podłóg i posadzek”
4. Data: ………….
5. Klasa: …………
6. Miejsce lekcji: pracownia budowlana
7. Typ szkoły: Technikum
8. Czas trwania lekcji: 45 min.
Cele dydaktyczne
▪ przedstawienie uczniom jakie roboty zaliczane są do robót podłogowych i posadzkarskich,
▪ zapoznanie uczniów ze sposobem wykonywania przedmiarów poszczególnych warstw podłóg,
▪ zapoznanie uczniów z przedmiarowaniem robót związanych z wykonywaniem okładzin schodów.
Cele operacyjne
← Uczeń powinien znać:
▪ różnicę pomiędzy pojęciem podłoga i posadzka,
▪ roboty zaliczane do robót podłogowych i posadzkarskich,
▪ jednostki w jakich przedmiaruje się poszczególne roboty podłogowe i posadzkarskie.
← Uczeń powinien umieć:
▪ Na podstawie fragmentu dokumentacji wykonać przedmiar robót podłogowych i posadzkarskich.
Metody nauczania
▪ pogadanka naprowadzająca, praca z książką, dyskusja.
Środki dydaktyczne
▪ podręcznik „Sporządzanie kosztorysów” Tadeusz Maj
Forma pracy
▪ praca w grupach
Przebieg lekcji
1. Część organizacyjna: - zaprowadzenie porządku w klasie po przerwie
- sprawdzenie listy obecności
2. Część nawiązująca:
- podanie tematu i celu lekcji
- przypomnienie wiadomości z poprzedniej lekcji
- przypomnienie pojęcia podłoga i posadzka
- uświadomienie uczniom potrzeby wykorzystania umiejętności przedmiarowania robót podłogowych i posadzkarskich w życiu codziennym.
- podział klasy na grupy
3.Część właściwa:
- uczniowie otrzymują instrukcje ,,Jak pracować?”, zapoznają się z nią i ze swoim zadaniem,
- praca w grupach: uczniowie mają ok. 10 minut na wykonanie zadania – każda z grup redaguje odpowiednią formę wypowiedzi ustnej na określony temat,
- po wykonanym zadaniu grupy przedstawiają efekty swojej pracy,
- podsumowanie pracy grup przez nauczyciela i zapisanie notatki.
4. Podsumowanie lekcji przez kierowanie krótkich pytań do uczniów.
Nauczyciel:
...................................................