Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ J. ANGIELSKIEGO W KLASIE 4
Prowadzący Ewa Omiecina,
Data
Klasa: 4
Dział programowy: Family and friends
Temat: The time. Czas.
Planowany czas lekcji: 45 minut
Cel ogólny: wyrażanie czasu w j. angielskim – stosowanie podstawowego słownictwa dotyczącego czasu i zegara;
Cele operacyjne:
zapamiętanie wiadomości: uczeń nazywa podstawowe zwroty dotyczące czasu; poznaje sposoby wyrażania czasu,
zrozumienie wiadomości: uczeń rozumie zależności związane w zegarem - właściwie dobiera zwroty; właściwie podaje czas,
stosowanie wiadomości w praktyce: uczeń rozumie pytanie o czas, potrafi odpowiedzieć na pytania,
stosowanie wiadomości w sytuacjach problemowych: uczeń potrafi zapytać o czas, potrafi dopasować zegar do usłyszanej godziny
Metody: słowna, praktycznego i twórczego działania, aktywizująca, audiowizualna.
Formy: indywidualna, zespołowa.
Środki dydaktyczne: podręcznik Today 2! Active Teach, karteczki z napisaną godziną, karta pracy, strony internetowe:
http://a4esl.org/q/h/9901/nr-time.html
http://www.time-for-time.com/swf/myclox.swf
PRZEBIEG LEKCJI:
Etap wstępny:
Powitanie, sprawdzenie obecności (rozgrzewka językowa) . Zapoznanie z tematem lekcji.
Etap główny:
1.Wprowadzenie słowa time. Przeprowadzenie krótkiej rozmowy na temat czasu.
2.Uczniowie wykonują zadanie sprawdzające zrozumienie pojęć i zależności związanych z czasem:
http://a4esl.org/q/h/9901/nr-time.html
3. W oparciu o podręczniki uczniowie słuchają nagrania ze zwrotami i powtarzają określenia stosowane przy podawaniu godziny. Nauczyciel wyjaśnia wszelkie wątpliwości.
4. Uczniowie utrwalają sposoby podawania godziny:
http://www.time-for-time.com/swf/myclox.swf
- nazywają wskazany czas na zegarze,
- ustawiają wskazówki zgodnie z wylosowanymi karteczkami,
- pracują w parach , podają godzinę wskazaną przez kolegę/koleżankę.
5. Uczniowie słuchają nagrania i numerują obrazki z właściwym zegarem na karcie pracy.
Następnie odpowiadają na pytania nauczyciela, sprawdzające poprane wykonanie zadania. Wspólnie z nauczycielem wyjaśniają wszelkie wątpliwości.
Etap końcowy:
Przypomnienie zwrotów stosowanych przy podawaniu czasu.
Podsumowanie lekcji:
Podsumowanie tematu lekcji i pracy uczniów. Uczniowie aktywni, poprawnie wykonujący zadania nagradzani są plusem.
Praca domowa: zeszyt ćwiczeń str.3 zad.1.