Dodaj publikację
Autor
Paula Bień
Data publikacji
2017-04-10
Średnia ocena
0,00
Pobrań
39

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego.
 Pobierz (doc, 152,0 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

Imię i nazwisko nauczyciela: Paula Bień
Nauczany przedmiot: język angielski
w Zespole Szkół Gimnazjum nr 2 w Jędrzejowie
Czas stażu: 1 IX 2014 – 31 V 2017

Cele:
1. Wzrost kompetencji i podniesienie efektywności działań dydaktycznych w pracy nauczyciela języka angielskiego
2. Zdobycie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego

Wizja rozwoju zawodowego
1Wizja mojego rozwoju w szkole
- sprawne posługiwanie się narzędziami informatycznymi
- rozwój w kierunku animatora, doradcy, obserwatora i uczestnika zajęć
- doskonalenie wiedzy, umiejętności i cech osobistych stanowiących o byciu dobrym nauczycielem
2 Wizja roli języka angielskiego jako przedmiotu nauczania
- wzrost efektywności nauczania na lekcjach i zajęciach dodatkowych
- promowanie odpowiedzialności za własne uczenie się i rozwój ucznia przy jednoczesnej możliwości monitorowania swoich postępów w postaci osiąganych wyników w nauce, uczestnictwa w różnego typu konkursach i spotkaniach.

CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNE

|ZADANIA |FORMY REALIZACJI |TERMIN |SPOSÓB DOKUMENTOWANIA |
|1. Wstępna analiza własnych umiejętności |- autorefleksja |VIII 2014 | |
|2. Poznanie procedury awansu zawodowego |- analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego|VIII 2014 |wniosek o rozpoczęcie stażu |
| | |  | |
| |- śledzenia zmian w prawie oświatowym | | |
| | |na bieżąco | |
|3. Przypomnienie zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły |- zapoznanie z dokumentami szkoły: program wychowawczy szkoły, |IX-X 2014 |plan rozwoju zawodowego zintegrowany z dokumentacją |
| |statut, WSO | |szkoły |
|4. Sporządzenie planu rozwoju zawodowego |- przedstawienie planu rozwoju zawodowego do zatwierdzenia przez |IX 2014 |zatwierdzony plan rozwoju zawodowego |
| |dyrektora szkoły | | |
|5. Dokumentowanie realizacji zadań wynikających z planu rozwoju |- systematyczne gromadzenie dokumentacji potwierdzającej realizację|okres stażu |zgromadzona dokumentacja |
|zawodowego |przyjętych zadań | | |
|6. Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju |- uzyskanie oceny dorobku zawodowego |VI 2017 |ocena dorobku zawodowego przez dyrektora szkoły |
|zawodowego | | | |
| | | |sprawozdanie z realizacji planu rozwoju |
| |- opracowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu |VI 2017 | |
| |rozwoju | | |

WYMAGANIA

§ 8 ust.2 pkt 1

„Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły”

|ZADANIA |FORMY REALIZACJI |TERMIN |PRZEWIDYWANE EFEKTY DZIAŁANIA |
|1. Doskonalenie warsztatu i metod pracy | | | |
| |- powiększanie zaplecza samodzielnie przygotowanych trwałych środków |na bieżąco |- przykładowe materiały, testy; |
| |dydaktycznych; | |- wykaz literatury i innych pomocy, scenariusze; |
| | | |– różnorodne materiały ułatwiają naukę języka obcego uczniom|
| |- gromadzenie i aktualizowanie własnej biblioteczki przedmiotu: słowniki, |na bieżąco |mającym różne zdolności odnośnie nauki języka; |
| |literatura, itp.; | |- poznanie nowych metod pracy, najnowszych pomocy |
| | | |dydaktycznych dzięki czemu wzbogacam własny warsztat pracy; |
| |- stosowanie w prascy metod aktywizujących |okres stażu |- wydruki ze szrony internetowej – promocja szkoły, |
| |np. praca w parach, burza mózgów; | |umożliwienie uczniom ćwiczeń językowych w domu oraz |
| | | |poszerzania wiedzy |
| |- wymiana doświadczeń ...