Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz lekcji języka angielskiego
1. Temat: Miasto duchów – rozmowy o różnych miastach w oparciu o przeczytany tekst pt. „Ghost town”.
Data:
Czas :45 min
Poziom: beginner
Klasa : V
2. Cele lekcji:
Cel główny :
Doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem.
Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat w oparciu o tekst.
Cele operacyjne :
Po lekcji uczeń:
uczeń potrafi odpowiedzieć na pytania dotyczące czytanego tekstu,
uczeń potrafi dopasować i ułożyć zdania we właściwej kolejności zgodnie z tekstem,
uczeń potrafi wstawić odpowiednie wyrazy w luki,
uczeń potrafi zdecydować, czy zdania dotyczące tekstu są prawdziwe czy fałszywe
3. Metody i formy pracy:
komunikacyjna
audiolingwalna
Praca indywidualna na forum grupy - wypowiedzi poszczególnych dzieci
Praca indywidualna - wykonywanie ćwiczeń
Praca w grupach, parach - wykonywanie ćwiczeń
Wykorzystanie multimediów – tablica interaktywna , komputer - ćwiczenia utrwalające wykonywane na tablicy interaktywnej
Wykorzystanie prezentacji multimedialnej
4. Pomoce dydaktyczne i środki techniczne
Prezentacja multimedialna w programie Power Point
komputer,
tablica interaktywna
materiały własne nauczyciela - kserokopie z ćwiczeniami,
Książka Steps Forward
5. Przebieg lekcji
1. Część porządkowo –organizacyjna 2min
Przywitanie, sprawdzenie obecności
2. Część wstępna - Rozgrzewka językowa (Warm – up) 5min
Zaprezentowanie wykonanych przez uczniów projektów na temat Londynu i najciekawszych miejsc w Londynie z ubiegłej lekcji – ocena projektów i powiązanie Londynu z tematem dzisiejszej lekcji.
Zapisanie tematu lekcji i wyjaśnienie o czym będzie lekcja i jakie są jej cele.
Nauczyciel zadaje uczniom pytanie : What do you think is a „Ghost Town” ? Do you know Any towns in Poland that we can call a „Ghost Town”?
Następnie nauczyciel pokazuje uczniom prezentację multimedialną w programie Power Point o miastach, które są na świecie uważane za „Ghost Towns” . W prezentacji są również zdjęcia miasta o którym będzie mowa na dzisiejszej lekcji czyli – Jerome.
3. Część główna - (Presentation) 10min
Nauczyciel wyświetla na tablicy multimedialnej tekst „ Ghost Town”, jednocześnie prosząc uczniów o otwarcie podręczników na stronie 82. Zadaniem uczniów jest wysłuchać tekstu i zaznaczyć słowa, których nie znają. Nauczyciel pyta uczniów o czym jest tekst bez uprzedniego tłumaczenia. Uczniowie odpowiadają co zrozumieli – ogólny sens czytanego tekstu. Następnie nauczyciel prosi kolejno uczniów o przeczytanie na głos tekstu. Wypisuje na tablicy nowe słowa, a następnie prosi uczniów o przetłumaczenie tekstu. Na koniec zadaje pytania z ćwiczenia 1 „ What is a ‘ghost town’?, Why was Jerome busy in the past?, Why is it a ‘ghost town now’? Uczniowie odpowiadają.
4. Ćwiczenia praktyczne (Practice) 17 min
Praca w parach/gruach - Nauczyciel rozdaje uczniom kartę pracy z zadaniem. Uczniowie otrzymują zdania dotycząca czytanego tekstu. Ich zadaniem ...