Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Temat: What are you wearing? Co masz na sobie? Słownictwo związane z ubraniem.
Klasa: IV Ilość uczniów: 20
Nauczyciel: Krystian Kędziora
Data: 21.04.2016
Cele ogólne:
- Rozumienie wypowiedzi.
- Tworzenie wypowiedzi.
- Korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych w nauce języka obcego.
Cele operacyjne:
- uczeń zna podstawowe słownictwo związane z ubraniem,
- uczeń rozumie ogólny sens prostego tekstu,
- uczeń wyszukuje proste informacje szczegółowe,
- uczeń opisuje swoje ubranie.
Metody pracy: metody podające, metody problemowe.
Formy pracy: indywidualne, grupowe.
Środki dydaktyczne: podręcznik Discover English 1, karty pracy, płyta CD, sprzęt multimedialny.
Przebieg/fazy lekcji:
Wstęp – 5 minut
Sprawy organizacyjne.
Uczniowie słuchają piosenki What are you wearing? (English Adventure 3) Wprowadzenie do tematu zajęć. Pokazanie kart obrazkowych.
Rozwinięcie – 10 minut
Uczniowie dopasowują ilustracje z nazwami ubrań, a następnie słuchają, sprawdzają i powtarzają (podręcznik s. 63, zad. 4).
Przepisanie nazw ubrań do zeszytu przedmiotowego – przygotowanie słowniczka.
Praktyka – praca z technologią informacyjno-komunikacyjną – 15 minut
Nauczyciel zaprasza do obejrzenia filmiku przypominającego nazwy ubrań i opisywania swojego ubioru przymiotników. https://www.youtube.com/watch?v=xZ_jeD9VfT4
Łączenie ilustracji ubrań z ich nazwami. http://learnenglishteens.britishcouncil.org/grammar-vocabulary/vocabulary-exercises/clothes
Utrwalenie wiadomości – 12 minut
Uczniowie słuchają rozmowy i zaznaczają odpowiednią osobę na ilustracji (podręcznik s. 63, zad. 8).
Przygotowanie krótkiego opisu swojego ubrania.
Podsumowanie lekcji – 3 minuty
Nauczyciel ocenia udział uczniów w lekcji i prosi ich o udzielenie informacji:
- Jak uczniowie oceniają lekcję? (można użyć zielonych, żółtych i czerwonych karteczek)
- Co im się najbardziej podobało, co oceniają jako sukces, nad czym należy pracować?
- Które elementy najbardziej pomagają uczniom w przyswojeniu informacji?
Uczniowie otrzymują karty pracy – wykreślanki z nazwami ubrań.