Dodaj publikację
Autor
Milena Majewska
Data publikacji
2017-04-21
Średnia ocena
0,00
Pobrań
39

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty na stopień nauczyciela kontraktowego. Plan rozwoju realizowany w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych. Przedmiot: język hiszpański
 Pobierz (docx, 20,8 KB)

Podgląd treści

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela języka hiszpańskiego w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Kleszczowie 

na stopień nauczyciela kontraktowego

Imię i nazwisko: Milena Majewska

Wykształcenie: studia magisterskie – filologia romańska

Stanowisko: nauczyciel języka hiszpańskiego w liceumData rozpoczęcia stażu: 01.IX.2016 r.Czas trwania stażu: do 31.V.2017 r.Cel nadrzędny: podniesienie poziomu pracy

Cel podrzędny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego

Cele szczegółowe:

Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły, w tym:

− przepisów związanych z funkcjonowaniem szkoły,

− sposobu prowadzenia dokumentacji obowiązującej w szkole,

− przepisów dotyczących zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i pracy.

2. Doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym.

3. Prowadzenie zajęć z uczniami w obecności opiekuna stażu lub dyrektora szkoły, omawianie zajęć, wyciąganie wniosków do dalszej pracy.

4. Podniesienie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez udział w wewnątrzszkolnych formach doskonalenia zawodowego.

PLAN DZIAŁANIA

Organizacja, zadania i zasady funkcjonowania szkoły

Lp

Zadania

Formy realizacji

Termin

Dowody realizacji, wskazówki, uwagi

1.

Poznanie procedury awansu zawodowego na stopień nauczyciela kontraktowego

- analiza aktów prawnych dotyczących awansu zawodowego

wrzesień 2016r.

- projekt planu rozwoju zawodowego

- znajomość aktów prawnych

2.

Przepisy związane z funkcjonowaniem szkoły

- poznanie przepisów związanych z funkcjonowaniem szkoły 

- analiza następujących dokumentów:

- Statut Szkoły

- Program Wychowawczy

- Program Profilaktyki

-Wewnątrzszkolny System Oceniania

- poznanie sposobu prowadzenia dokumentacji obowiązującej w szkole

- poznanie przepisów dotyczących zapewnienia bezpiecznych warunków nauki i pracy

wrzesień 2016r.

- znajomość organizacji zadań i zasad funkcjonowania szkoły

- znajomość dokumentów

- stosowanie się do odpowiednich przepisów prawa w codziennej praktyce szkolnej

- znajomość przestrzeganie przepisów BHP

- umiejętność prowadzenia dziennika elektronicznego

 

3.

 

Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu

 

- rozmowa z opiekunem dotycząca współpracy w trakcie odbywania stażu

 

wrzesień 2016r.

 

- podpisanie przez opiekuna stażu dokumentu określającego zasady oraz harmonogram współpracy

2) Doskonalenie zawodowe

L.p.

Zadania

Formy realizacji

Termin

Dowody realizacji, wskazówki, uwagi

1.

Dokonanie wstępnej oceny własnych umiejętności

- autorefleksja, analiza możliwości rozwoju

wrzesień 2016r.

- autorefleksja

- wdrażanie wniosków do planu rozwoju

2.

Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu 

- obserwowanie lekcji w ustalonych wcześniej terminach

- omawianie obserwowanych zajęć z opiekunem

okres stażu

- scenariusze obserwowanych lekcji

- zapis wniosków uwag sformułowanych przez prowadzącego zajęcia

3.

Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu lub dyrektora szkoły;

omawianie przeprowadzonych zajęć 

- opracowanie konspektów lekcji;

- konsultacja i analiza 

1 raz w miesiącu

- konspekty lekcji

4.

Doskonalenie własnego warsztatu pracy; znajomość metod pracy pedagogicznej

- uczestnictwo w komisjach przeprowadzających egzamin maturalny

- współpraca w ramach pracy z Instytutem Cervantesa

okres stażu

- zaświadczenia, certyfikaty

5.

Dzielenie się ...