Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela języka hiszpańskiego w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Kleszczowie
na stopień nauczyciela kontraktowego
Imię i nazwisko: Milena Majewska
Wykształcenie: studia magisterskie – filologia romańska
Stanowisko: nauczyciel języka hiszpańskiego w liceumData rozpoczęcia stażu: 01.IX.2016 r.Czas trwania stażu: do 31.V.2017 r.Cel nadrzędny: podniesienie poziomu pracy
Cel podrzędny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego
Cele szczegółowe:
Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły, w tym:
− przepisów związanych z funkcjonowaniem szkoły,
− sposobu prowadzenia dokumentacji obowiązującej w szkole,
− przepisów dotyczących zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i pracy.
2. Doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym.
3. Prowadzenie zajęć z uczniami w obecności opiekuna stażu lub dyrektora szkoły, omawianie zajęć, wyciąganie wniosków do dalszej pracy.
4. Podniesienie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez udział w wewnątrzszkolnych formach doskonalenia zawodowego.
PLAN DZIAŁANIA
Organizacja, zadania i zasady funkcjonowania szkoły
Lp
Zadania
Formy realizacji
Termin
Dowody realizacji, wskazówki, uwagi
1.
Poznanie procedury awansu zawodowego na stopień nauczyciela kontraktowego
- analiza aktów prawnych dotyczących awansu zawodowego
wrzesień 2016r.
- projekt planu rozwoju zawodowego
- znajomość aktów prawnych
2.
Przepisy związane z funkcjonowaniem szkoły
- poznanie przepisów związanych z funkcjonowaniem szkoły
- analiza następujących dokumentów:
- Statut Szkoły
- Program Wychowawczy
- Program Profilaktyki
-Wewnątrzszkolny System Oceniania
- poznanie sposobu prowadzenia dokumentacji obowiązującej w szkole
- poznanie przepisów dotyczących zapewnienia bezpiecznych warunków nauki i pracy
wrzesień 2016r.
- znajomość organizacji zadań i zasad funkcjonowania szkoły
- znajomość dokumentów
- stosowanie się do odpowiednich przepisów prawa w codziennej praktyce szkolnej
- znajomość przestrzeganie przepisów BHP
- umiejętność prowadzenia dziennika elektronicznego
3.
Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu
- rozmowa z opiekunem dotycząca współpracy w trakcie odbywania stażu
wrzesień 2016r.
- podpisanie przez opiekuna stażu dokumentu określającego zasady oraz harmonogram współpracy
2) Doskonalenie zawodowe
L.p.
Zadania
Formy realizacji
Termin
Dowody realizacji, wskazówki, uwagi
1.
Dokonanie wstępnej oceny własnych umiejętności
- autorefleksja, analiza możliwości rozwoju
wrzesień 2016r.
- autorefleksja
- wdrażanie wniosków do planu rozwoju
2.
Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu
- obserwowanie lekcji w ustalonych wcześniej terminach
- omawianie obserwowanych zajęć z opiekunem
okres stażu
- scenariusze obserwowanych lekcji
- zapis wniosków uwag sformułowanych przez prowadzącego zajęcia
3.
Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu lub dyrektora szkoły;
omawianie przeprowadzonych zajęć
- opracowanie konspektów lekcji;
- konsultacja i analiza
1 raz w miesiącu
- konspekty lekcji
4.
Doskonalenie własnego warsztatu pracy; znajomość metod pracy pedagogicznej
- uczestnictwo w komisjach przeprowadzających egzamin maturalny
- współpraca w ramach pracy z Instytutem Cervantesa
okres stażu
- zaświadczenia, certyfikaty
5.
Dzielenie się ...