Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Śliwińska - Słota
Data publikacji
2017-04-24
Średnia ocena
0,00
Pobrań
55

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program opracowano w celu rozwiązywania wszystkich problemów związanych z bezpieczeństwem uczniów w szkole, w drodze do i ze szkoły oraz podczas zajęć organizowanych poza jej terenem. Program realizowany jest w oparciu o podstawę programową edukacji wczesnoszkolnej. Program przeznaczony jest dla kl. I – III. Zajęcia mogą być prowadzone w ramach zajęć lekcyjnych i dodatkowych zajęć, np. w formie spotkań z przedstawicielami instytucji działającymi na rzecz poprawy bezpieczeństwa. Odbywać się mogą raz w tygodniu lub w według potrzeb.
 Pobierz (docx, 25,8 KB)

Podgląd treści

Program

bezpiecznego zachowania ucznia

w szkole i poza nią

dla kl. I – III szkoły podstawowej

Wstęp

Celem kształcenia i wychowania na wszystkich etapach edukacyjnych jest wspomaganie wszechstronnego i harmonijnego rozwoju ucznia, w tym szczególnie kształtowanie potrzeb i umiejętności dbania o własne ciało, zdrowie, wyrabianie czujności wobec zagrożeń dla zdrowia fizycznego i psychicznego, wdrażanie do zachowań bezpiecznych na drodze, w czasie zabawy i gier; kształtowanie gotowości i nabycie umiejętności niesienia pierwszej pomocy poszkodowanym; poznanie i kształtowanie zachowań sprzyjających zdrowiu, bezpieczeństwa ludzi i przyrody.

Dlatego też potrzeba powszechnej edukacji na rzecz bezpieczeństwa, kształtowanie postaw prospołecznych, tworzenie bezpiecznego środowiska nauki, zamieszkania i spędzania czasu wolnego młodzieży stało się podstawą opracowania programu.

Program opracowano w celu rozwiązywania wszystkich problemów związanych z bezpieczeństwem uczniów w szkole, w drodze do i ze szkoły oraz podczas zajęć organizowanych poza jej terenem. Szkoła na bieżąco stara się rozwiązywać problemy związane z bezpieczeństwem, dlatego aby osiągnąć zamierzony cel, warto by uczniowie wzięli czynny udział w realizacji programu. Należy podjąć kroki zmierzające do zaangażowania rodziców, a także inne osoby i instytucje, które mogą mieć wpływ na prawidłową realizację programu.

Program realizowany będzie w oparciu o podstawę programową edukacji wczesnoszkolnej.

Program przeznaczony jest dla kl. I – III. Zajęcia mogą być prowadzone w ramach zajęć lekcyjnych i dodatkowych zajęć, np. w formie spotkań z przedstawicielami instytucji działającymi na rzecz poprawy bezpieczeństwa. Odbywać się mogą raz w tygodniu lub w według potrzeb.

1.Cele programu

Cele główne programu

poprawa stanu bezpieczeństwa szkoły;

uczeń czuje się w szkole bezpieczne;

poprawa bezpieczeństwa uczniów w drodze do i ze szkoły oraz podczas zajęć

organizowanych poza jej terenem.

Cele szczegółowe

zwrócenie uwagi uczniom na niebezpieczeństwa związane z nieprawidłowym

zachowaniem się podczas pobytu w szkole;

zwiększenie wiedzy uczniów na temat konsekwencji prawnych zachowań aspołecznych, przemocy, uzależnień, zagrożeń;

poprawa stanu bezpieczeństwa uczniów w szkole oraz w środowisku lokalnym;

wypracowanie wspólnych norm, sankcji i zasad zachowania w szkole;

uświadomienie praw i obowiązków ucznia;

działania edukacyjne związane z zagrożeniami dotyczącymi technologii

informacyjnej;

poszukiwanie nowych rozwiązań zmierzających do rozwiązywania sytuacji

trudnych;

wyposażenie uczniów w umiejętności rozwiązywania konfliktów w sposób

nieagresywny.

ograniczenie zachowań agresywnych wśród uczniów i przemocy w środowisku szkolnym oraz poza szkołą poprzez rozwijanie tolerancji i empatii, wdrażanie do asertywności;

kształtowanie zachowań bezpiecznych w szkole, w domu, na drodze;

kształtowanie umiejętności właściwego zachowania w sytuacjach zagrożenia bezpieczeństwa w szkole i w miejscach użyteczności publicznej;

wyrobienie poczucia odpowiedzialności za własne działania i ich skutki;

zapobieganie kradzieżom w szkole;

kształtowanie umiejętności kulturalnego spędzania ...