Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz lekcji języka angielskiego
1. Temat: Utrwalenie wiadomości z rozdziałów 5 i 6 –doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem.
Data:
Czas :45 min
Poziom: beginner
Klasa :
2. Cele lekcji:
Cel główny :
Utrwalenie i powtórzenie słownictwa i gramatyki z rozdziału 5 i 6.
Doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem.
Cele operacyjne :
Po lekcji uczeń:
zna i nazywa zwierzęta oraz opisujące je przymiotniki
potrafi poprawnie dopasować przymiotnik do rzeczownika
uczeń potrafi odpowiedzieć na pytania dotyczące czytanego tekstu
uczeń potrafi dopasować tematy do właściwych akapitów tekstu
uczeń potrafi wstawić odpowiednie wyrazy w luki
uczeń potrafi zdecydować, czy zdania dotyczące tekstu są prawdziwe czy fałszywe
3. Metody i formy pracy:
komunikacyjna
gramatyczno- tłumaczeniowa
audiolingwalna
TPR – Total physical response
Praca indywidualna na forum grupy - wypowiedzi poszczególnych dzieci
Praca indywidualna - wykonywanie ćwiczeń
Praca w grupach, parach - wykonywanie ćwiczeń
Wykorzystanie multimediów – tablica interaktywna , komputer - ćwiczenia utrwalające wykonywane na tablicy interaktywnej oraz dydaktyczna gra komputerowa
4. Pomoce dydaktyczne i środki techniczne
Flashcards
komputer,
tablica interaktywna
materiały własne nauczyciela - kserokopie z ćwiczeniami,
Książka Steps Forward 1
5. Przebieg lekcji
1. Część porządkowo –organizacyjna 2min
Przywitanie, sprawdzenie obecności
2. Część wstępna - Rozgrzewka językowa (Warm – up) 5min
Zapisanie tematu lekcji i wyjaśnienie o czym będzie lekcja i jakie są jej cele.
Nauczyciel pokazuje uczniom flashcards z obrazkami zwierząt, przyczepia je na tablicy pytając uczniów „ What’s this? Uczniowie odpowiadają podając nazwę zwierzęcia.
Następnie nauczyciel pokazuje uczniom wypisane na kartach przymiotniki , pyta „ Co to jest przymiotnik i co opisuje? „ Nauczyciel prosi uczniów o dopasowanie przymiotnika do konkretnego zwierzęcia. Uczniowie przyczepiają przymiotniki pod odpowiednim zwierzęciem.
3. Część główna - (Presentation) 10min
Nauczyciel wyświetla na tablicy multimedialnej tekst „My home”, jednocześnie prosząc uczniów o otwarcie podręczników na stronie 88 ćwiczenie 9. Zadaniem uczniów jest przeczytać tekst i podkreślić słowa, których nie znają. Nauczyciel pyta uczniów o czym jest tekst bez uprzedniego tłumaczenia. Uczniowie odpowiadają co zrozumieli – ogólny sens czytanego tekstu. Następnie nauczyciel prosi kolejno uczniów o przeczytanie na głos tekstu. Wypisuje na tablicy nowe słowa, a następnie prosi uczniów o przetłumaczenie tekstu. Na koniec zadaje pytanie „ Kim lub czym jest Peter?” Uczniowie odpowiadają.
4. Ćwiczenia praktyczne (Practice) 17 min
Uczniowie wykonują ćwiczenie 10 z podręcznika na stronie 88 . Zadaniem uczniów jest dopasować tematy do właściwych akapitów w tekście z ćwiczenia 9. Uczniowie pracują w parach, zadanie wykonują w zeszycie przedmiotowym. Nauczyciel wyświetla tekst na tablicy. Przy tablicy rozmieszczone są na kartach tematy akapitów. Po zakończeniu zadania prosi uczniów o podejście do tablicy i dopasowanie akapitów poprzez przyklejenie ...