Dodaj publikację
Autor
Karolina Huza
Data publikacji
2017-05-03
Średnia ocena
0,00
Pobrań
122

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej.
 Pobierz (doc, 171,5 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

Podstawa prawna:

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. (Dz.U. z 2004r. Nr 260, poz. 2593)

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 listopada 2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. z 2007r. Nr 214, poz. 1580)

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 listopada 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. z 2010r. Nr 235, poz. 1543)

• Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (tekst ujednolicony) z późniejszymi zmianami

Nauczyciel kontraktowy: mgr …………….
Miejsce odbywania stażu: …………………………………
Zajmowane stanowisko: nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej
Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Data rozpoczęcia stażu:01. 09. 2013r.
Planowana data zakończenia stażu: 31. 05. 2016r.
Opiekun stażu: mgr …………………………..
Cel podstawowy: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego

| |FORMY REALIZACJI |TERMIN |DOWODY REALIZACJI |
|ZADANIA | |REALIZACJI | |
| |
|§ 7.2.1. Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, |
|a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. |
| | | | |
|1. Poznanie procedur awansu zawodowego nauczycieli |Analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego: |Sierpień/ wrzesień 2013r. |Notatki z analizy dokumentacji |
| |Rozporządzenie MENiS z dnia 01.12.2004 r. | | |
| |w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. | | |
| |Karta Nauczyciela. | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| |Zapoznanie się z publikacjami interpretującymi zasady ubiegania się o stopnie awansu |Sierpień/ wrzesień 2013r. |Notatki własne |
| |zawodowego (materiały i publikacje w prasie oświatowej, | | |
| |Internet). | | |
| | | | |
| |Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego regulującego system |Cały okres stażu |Notatki własne |
| |awansu zawodowego. | | |
| | | | |
| |Napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu, planu rozwoju, sprawozdania z realizacji planu |Cały okres stażu |Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu, |
| |rozwoju zawodowego. | |prawidłowo skonstruowany plan rozwoju zawodowego, |
| | | |sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego |
| | | | |
| |Gromadzenie dokumentów potwierdzających realizację planu rozwoju zawodowego. |Cały okres stażu |Pełna dokumentacja przebiegu stażu zawodowego |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
|2. Współpraca z opiekunem stażu. |Ustalenie zasad współpracy. Zawarcie kontraktu. |Wrzesień 2013r. |Przejrzyste zasady współpracy, kontrakt |
| | | | |
| |Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli. |Cały okres stażu |Notatki własne, scenariusze zajęć. |
| | | | |
| | | | |
| |Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu – opracowanie scenariuszy zajęć, |Cały okres stażu |Scenariusze zajęć, notatki osobiste, adnotacje w |
| |konsultacja. | |dziennikach lekcyjnych, wnioski |
| |Omówienie prowadzonych i obserwowanych zajęć, ewaluacja | |z przeprowadzonych zajęć |
| | | | |
| |Określenie mocnych i słabych stron własnej działalności. |Cały okres stażu. |Notatki własne |
| |Autorefleksja, samoocena. | | |
| | | | |
|3. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej. |Planowanie pracy dydaktycznej i wychowawczej ...