Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
klasa IIb 26.10.2016r.
KONSPEKT ZAJĘĆ - edukacja przyrodnicza
TEMAT ZAJĘĆ - Budowa i wygląd dzięcioła.
Umiejętność kluczowa: umiejętność formułowania wniosków opartych na obserwacjach.
Cel kształcenia z podstawy programowej: wie, jaki pożytek przynoszą zwierzęta w środowisku: niszczenie szkodników przez ptaki.
Cele operacyjne:
Uczeń:
- zna budowę dzięcioła;
- potrafi rozpoznać gatunki polskich dzięciołów;
- potrafi korzystać z informacji dotyczących dzięciołów;
- wypowiada się całymi zdaniami.
Metody pracy: rozmowa, obserwacji i pokazu, praktycznego działania.
Formy pracy: zbiorowa, indywidualna, w grupach.
Środki dydaktyczne: prezentacja multimedialna, ilustracje, informacje o dzięciołach, quiz przyrodniczy, dzięcioły do oceny uczniów, zdjęcia i odgłosy dzięciołów.
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
I. WSTĘP
1. Podanie tematu, celów lekcji oraz sposobu oceniania.
2. Rozwiązywanie zagadek
II. CZĘŚĆ GŁÓWNA
1. Prezentacja multimedialna – omawianie budowy i wygląd dzięciołów.
2. Praca w grupach- uczniowie dopasowują zdjęcia dzięcioła do właściwej informacji. Szukają podpowiedzi w opisach.
3. Wspólne sprawdzanie wykonania zadania.
4. Słuchanie dźwięków wydawanych przez poznane dzięcioły.
Uczniowie próbują naśladować wysłuchane dźwięki.
5. Quiz przyrodniczy- sprawdzenie wiadomości.
Uczniowie w grupach otrzymują pytania na kartkach i wybierają właściwą odpowiedź z dwóch możliwych.
6. Wspólne sprawdzenie quizu.
7. Wklejenie zdjęcia dzięcioła do zeszytu.
III. ZAKOŃCZENIE
1. Podsumowanie zajęć, ocena pracy uczniów.