Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Projekt profilaktyczny dla klasy II b
„W krainie zdrowia i ruchu”
I. Założenia projektu:
Zdrowie jest najważniejsze w życiu człowieka, to dzięki niemu możemy robić wiele ciekawych rzeczy. Nie ma bowiem wartości większej niż zdrowie, a właściwe odżywianie, higiena osobista i ruch są najlepszymi sposobami na dobrą kondycję i czerpanie radości z każdego dnia.
W dzisiejszym świecie obserwuje się niepokojące tendencje wzrostu zaburzeń zdrowotnych spowodowane korzystaniem z udogodnień cywilizacyjnych. Dzieci niszczą własne zdrowie przez niewłaściwe nawyki żywieniowe, brak ruchu, siedzenie przed telewizorem lub komputerem.
Projekt skierowany jest do ucznia, będzie wspierał go w prawidłowym rozwoju i pozwoli mu na dokonywanie świadomych wyborów służących zdrowiu. Zadania, które będą realizowane przyczynią się do coraz większej świadomości iż bycie zdrowym i sprawnym to konieczność. Wyrobią u uczniów nawyki czynnego wypoczynku jako źródła zdrowia w życiu codziennym.
Zadbam więc o to, by uczniowie swoim myśleniem i wiedzą dotyczącą prawidłowego odżywiania się i aktywnością ruchową zarażali i dawali przykład innym. Będę się starała łączyć doświadczenie ucznia wyniesione z domu z tym, co powinien znać, umieć oraz rozumieć kiedy wkroczy w dorosłe życie. Podejmowane działania wzbogacą wiedzę uczniów z dziedziny zdrowia, wykształcą w nich postawę „prozdrowotną”, umożliwią nabycie określonych umiejętności, przyswoją prawidłowe przyzwyczajenia i nawyki higieniczno – zdrowotne.
II. Cel główny:
– podnoszenie świadomości na tematy dotyczące prawidłowego odżywiania się, higieny osobistej oraz aktywności fizycznej.
III. Cele szczegółowe:
uczeń:
– zna i stosuje właściwe nawyki żywieniowe;
– pogłębia wiedzę na temat higieny osobistej;
– bierze udział w zabawach i grach ruchowych;
– uczestniczy w rekreacyjnych formach aktywności fizycznej;
– dba o estetyczny wygląd swojego stroju;
– dobiera ubiór stosownie do pogody;
– potrafi zaplanować zmiany w swoim stylu życia wpływające korzystnie na zdrowie.
IV. Autor projektu: Wiesława Lis
V. Realizujący projekt: uczniowie klasy II b, Wiesława Lis
VI. Rozwijane umiejętności i postawy:
– pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zdrowego stylu życia;
– dostrzeganie potrzeby codziennego spożywania zdrowej żywności;
– doskonalenie umiejętności ruchowych oraz kształtowanie pozytywnych postaw wobec aktywności fizycznej;
– wykorzystanie posiadanej wiedzy w praktyce;
– kształtowanie świadomości potrzeby dbałości o higienę ciała i estetyczny wygląd;
– doskonalenie umiejętności pracy w zespole i dzielenie się swoimi doświadczeniami;
– korzystanie z materiałów źródłowych i ze zbiorów biblioteki szkolnej.
VII. Procedury osiągania celów:
– pogadanki, zabawy tematyczne związane z promocją zdrowia,
– spotkanie z pielęgniarką,
– dyskusje kierowane przez nauczyciela, „burza mózgów”,
– praca indywidualna, w grupach,
– działania praktyczne,
– wystawy, konkursy, prace plastyczne,
– spotkania i rozmowy z rodzicami.
VIII. Przewidywane efekty projektu:
Uczniowie:
– zwiększą swoją świadomość dotyczącą wpływu żywienia na swoje zdrowie;
– poprawią swoją sprawność fizyczną i ...