Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
……….28.11.2016r.
Scenariusz zajęć zintegrowanych
Klasa II SP
TEMAT: Zaułek słówek- tworzymy opowieści.
Cele
Cel główny –Układanie opowieści.
Cele szczegółowe
Uczeń:
-układa skojarzenia do obrazka,
- nadaje tytuły ilustracjom,
-układa opowieści do ilustracji,
- zapisuje tytuły opowieści,
- czyta tekst ze zrozumieniem i zaznacza podane fragmenty,
- układa opowieść z wybranym rekwizytem,
- wskazuje i nazywa instrumenty na ilustracji,
- słucha utworu muzycznego,
- uczestniczy w zabawie integracyjnej,
- współpracuje w grupie.
Stosowane metody dydaktyczne
• Podająca – objaśnianie.
• Problemowa – rozmowa kierowana.
• Praktyczne – pokaz, metoda praktycznego działania.
• Aktywizująca – zabawy edukacyjne.
• Czynna – stawianych zadań.
Środki dydaktyczne:
Obrazki do skojarzeń , nagranie z utworem „Wełtawa” Bedricha Smetany i harfy, odtwarzacz cd, tablica multimedialna, rekwizyty teatralne, Ćwiczenia z pomysłem, klasa 2- część 1, podręcznik Nasza szkoła część 1 B.
4. Przebieg zajęć
1. Zabawa integrująca zespół klasowy „ Miejsce po mojej prawej stronie…”. N. i U. siedzą w kręgu. Po prawej stronie N. jest wolne miejsce. N. wypowiada słowa: „Miejsce po mojej prawej stronie jest wolne. Zapraszam ( imię U.), który ma ułożyć zdanie z wyrazem- zamek. U w trakcie przejścia na swoje nowe miejsce układają zdanie z podanym wyrazem. Dziecko , obok którego z prawej strony jest wolne miejsce, wypowiada wcześniejszą regułkę i podaje nowy wyraz.
2. Zabawa w skojarzenia- tworzenie skojarzeń do obrazka. U. siedzą w kręgu. N. pokazuje obrazek ( bocian) . Pierwszy U. wypowiada wyraz, który kojarzy mu się z obrazkiem. Każdy następny U. wypowiada skojarzenie do wyrazu wypowiedzianego przez poprzednika.
3. Nadawanie tytułów rysunkom.
U. oglądają ilustracje przedstawiające jezioro, drzewo i pałac. Nadają poszczególnym ilustracjom tytuły. Podpisują obrazki i je kolorują. Proszą kolegę lub koleżankę z ławki, by powiedzieli o czym mogą opowiadać tak zatytułowane opowieści.
4. Odnajdywanie instrumentów na ilustracji.
- U. przyglądają się uważnie ilustracji w podręczniku. Odnajdują na niej instrumenty. Są one podobne do prawdziwych instrumentów, jednak różnią się od nich. Czym? U. opowiadają na pytania N.
- U. słuchają fragmentu utworu „ Wełtawa” pochodzącego z poematu symfonicznego Bedricha Smetany „ Moja Ojczyzna”, w którym słychać jeden lub więcej instrumentów rozpoznawanych przez U na ilustracji.
5. N. wyjaśnia jak zbudowane jest opowiadanie. Wklejają do zeszytu informację i tekst opowiadania „ Przygoda z Azorkiem”. Zaznaczają, wstęp, rozwinięcie i zakończenie.
6. Układanie opowieści do ilustracji.
U. układają opowiadanie do ilustracji. Każdy U. dopowiada jedno zdanie. Opowiadanie zaczyna N.: „ Dawno, dawno temu w muzycznej krainie Muzykowo mieszkały niezwykłe instrumenty…”. Po ułożenie opowieści/bajki U nadają jej tytuł.
7. Układanie opowieści z rekwizytami.
Chętni uczniowie losują z worka jeden rekwizyt. Który wykorzystają w swojej opowieści. Przedstawiają historyjkę na forum ...