Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Szkoła Podstawowa……………
PLAN PRACY WYCHOWAWCY KLASOWEGO
KLASA II
I. Uczeń jako członek społeczności szkolnej
|Tematyka |Sposób realizacji |Osoba odpowiedzialna |Termin realizacji |Uwagi o realizacji |
|1. Wybór samorządu klasowego. |- propozycje uczniów, |wychowawca |wrzesień | |
| |- podanie nazwisk kandydatów, | | | |
| |- przeprowadzenie głosowania, | | | |
| |- przydział obowiązków. | | | |
| | | | | |
|2. Wdrażanie do uczestnictwa w pracach samorządu klasowego. |- informacja o roli samorządu, |wychowawca |cały rok | |
| |- włączanie się do wybranych zadań. | | | |
|3. Dyżury uczniów w klasie. | | | | |
| |- przydział obowiązków dla dyżurnych, |wychowawca |cały rok | |
| |- dbanie o ład i porządek, | | | |
| |- opieka nad kwiatami, | | | |
| |- dbałość o tablicę i kredę, | | | |
|4. Ukazywanie sposobów zespołowego rozwiązywania konfliktów | | | | |
|(właściwe zachowanie się nie tylko na zajęciach, ale również w |- rozmowa o prawach i obowiązkach ucznia, |wychowawca |cały rok | |
|czasie przerw na terenie szkoły i poza nią zgodnie z zasadami |- pogadanki i dyskusje podczas zajęć |rodzice | | |
|bezpieczeństwa). |zintegrowanych, |rówieśnicy | | |
| |- pogadanki, | | | |
| |- podawanie przykładów z literatury i z życia, | | | |
| |- przekaz informacji podczas zajęć zintegrowanych, | | | |
| | | | | |
| |- rozmowa z wychowawcą, |wychowawca |cały rok | |
| |- dyskusja w zespole, |rodzice | | |
| |- ćwiczenia w terenie, |rówieśnicy | | |
| |- zabawy symulacyjne. | | | |
| | | | | |
| |- zajęcia zintegrowane, |wychowawca |wrzesień | |
| |- podczas pobytu w szkole i poza nią |rodzice |listopad | |
| |(spacery, wycieczki. itp.) |rówieśnicy |cały rok | |
| | | | | |
| | |wychowawca |cały rok | |
| | |inni nauczyciele |okazjonalnie | |
| | |rówieśnicy | | |
| | |pracownicy szkoły | | |
II. Uczeń jako członek rodziny
|1. Tradycje i zwyczaje rodzinne. |- organizowanie spotkań związanych z tradycjami rodzinnymi (opłatek, życzenia |wychowawca |cały rok | |
| |świąteczne, itp.), |rodzice | | |
| |- składanie życzeń imieninowych i urodzinowych. | | | |
| | | | | |
|2. Wdrażanie do aktywnego uczestnictwa w życiu rodzinnym |- spotkania z rodzicami, |wychowawca |cały rok | |
|(uroczystości, czas świąt itp.) |- udział w akadeniach szkolnych, |rodzice | | |
| | | | | |
|3. Pomoc rodzicom w prowadzeniu gospodarstwa (obowiązki w domu). | | | | |
| |- zajęcia zintegrowane, |wychowawca |cały rok | |
|4. Pamiętamy o tych, którzy odeszli. |- praca w domu. |rodzice | | |
| | | |listopad | |
| |- odwiedzanie grobów, |wychowawca | | |
| |- palenie zniczy, |rodzice | | |
| |- rozmowa na zajęciach i w domu. | | | |
III. Uczeń jako mieszkaniec miejscowości i członek narodu
|1. Zainteresowanie uczniów |- udział w akcjach ogólnopolskich: ,,Sprzątanie świata”, ,,Dzień Ziemi”, |wychowawca |wrzesień | |
|przemianami zachodzącymi |- udział w apelu z okazji Dnia Edukacji Narodowej, |rodzice |październik | |
|w ich miejscowości, kraju, |- udział w apelu z okazji rocznicy odzyskania niepodległości, |trójka klasowa |listopad | |
|świecie. |- udział w apelu z okazji rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja, |dyrektor szkoły |grudzień | |
|Udział w uroczystościach |- zwyczaje mikołajkowe, andrzejkowe, | |maj | |
|związanych z zachowaniem |- wigilia klasowa. | | | |
|tradycji i kultury kraju. | | | | |
| |- dyskusje, | | | |
| |- rozmowy w czasie zajęć zintegrowanych. | | | |
| | | | | |
|2. Poszanowanie własnego dobra |- dyskusje, |wychowawca |cały rok | |
|i odpowiedzialności za nie. |- rozmowy w czasie zajęć zintegrowanych. | | | |
| | | | | |
|3. Poszanowanie dobra wspólnego i odpowiedzialności za nie. |- wycieczki do kina lub teatru, |wychowawca |cały rok | |
| |- rozmowy o miejscach tradycji narodowej | | | |
|4. Troskliwy stosunek ...