Dodaj publikację
Autor
Karolina Huza
Data publikacji
2017-05-04
Średnia ocena
0,00
Pobrań
160

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan pracy.
 Pobierz (doc, 75,0 KB)

Podgląd treści

Szkoła Podstawowa……………

PLAN PRACY WYCHOWAWCY KLASOWEGO

KLASA II

I. Uczeń jako członek społeczności szkolnej

|Tematyka |Sposób realizacji |Osoba odpowiedzialna |Termin realizacji |Uwagi o realizacji |
|1. Wybór samorządu klasowego. |- propozycje uczniów, |wychowawca |wrzesień | |
| |- podanie nazwisk kandydatów, | | | |
| |- przeprowadzenie głosowania, | | | |
| |- przydział obowiązków. | | | |
| | | | | |
|2. Wdrażanie do uczestnictwa w pracach samorządu klasowego. |- informacja o roli samorządu, |wychowawca |cały rok | |
| |- włączanie się do wybranych zadań. | | | |
|3. Dyżury uczniów w klasie. | | | | |
| |- przydział obowiązków dla dyżurnych, |wychowawca |cały rok | |
| |- dbanie o ład i porządek, | | | |
| |- opieka nad kwiatami, | | | |
| |- dbałość o tablicę i kredę, | | | |
|4. Ukazywanie sposobów zespołowego rozwiązywania konfliktów | | | | |
|(właściwe zachowanie się nie tylko na zajęciach, ale również w |- rozmowa o prawach i obowiązkach ucznia, |wychowawca |cały rok | |
|czasie przerw na terenie szkoły i poza nią zgodnie z zasadami |- pogadanki i dyskusje podczas zajęć |rodzice | | |
|bezpieczeństwa). |zintegrowanych, |rówieśnicy | | |
| |- pogadanki, | | | |
| |- podawanie przykładów z literatury i z życia, | | | |
| |- przekaz informacji podczas zajęć zintegrowanych, | | | |
| | | | | |
| |- rozmowa z wychowawcą, |wychowawca |cały rok | |
| |- dyskusja w zespole, |rodzice | | |
| |- ćwiczenia w terenie, |rówieśnicy | | |
| |- zabawy symulacyjne. | | | |
| | | | | |
| |- zajęcia zintegrowane, |wychowawca |wrzesień | |
| |- podczas pobytu w szkole i poza nią |rodzice |listopad | |
| |(spacery, wycieczki. itp.) |rówieśnicy |cały rok | |
| | | | | |
| | |wychowawca |cały rok | |
| | |inni nauczyciele |okazjonalnie | |
| | |rówieśnicy | | |
| | |pracownicy szkoły | | |

II. Uczeń jako członek rodziny

|1. Tradycje i zwyczaje rodzinne. |- organizowanie spotkań związanych z tradycjami rodzinnymi (opłatek, życzenia |wychowawca |cały rok | |
| |świąteczne, itp.), |rodzice | | |
| |- składanie życzeń imieninowych i urodzinowych. | | | |
| | | | | |
|2. Wdrażanie do aktywnego uczestnictwa w życiu rodzinnym |- spotkania z rodzicami, |wychowawca |cały rok | |
|(uroczystości, czas świąt itp.) |- udział w akadeniach szkolnych, |rodzice | | |
| | | | | |
|3. Pomoc rodzicom w prowadzeniu gospodarstwa (obowiązki w domu). | | | | |
| |- zajęcia zintegrowane, |wychowawca |cały rok | |
|4. Pamiętamy o tych, którzy odeszli. |- praca w domu. |rodzice | | |
| | | |listopad | |
| |- odwiedzanie grobów, |wychowawca | | |
| |- palenie zniczy, |rodzice | | |
| |- rozmowa na zajęciach i w domu. | | | |

III. Uczeń jako mieszkaniec miejscowości i członek narodu

|1. Zainteresowanie uczniów |- udział w akcjach ogólnopolskich: ,,Sprzątanie świata”, ,,Dzień Ziemi”, |wychowawca |wrzesień | |
|przemianami zachodzącymi |- udział w apelu z okazji Dnia Edukacji Narodowej, |rodzice |październik | |
|w ich miejscowości, kraju, |- udział w apelu z okazji rocznicy odzyskania niepodległości, |trójka klasowa |listopad | |
|świecie. |- udział w apelu z okazji rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja, |dyrektor szkoły |grudzień | |
|Udział w uroczystościach |- zwyczaje mikołajkowe, andrzejkowe, | |maj | |
|związanych z zachowaniem |- wigilia klasowa. | | | |
|tradycji i kultury kraju. | | | | |
| |- dyskusje, | | | |
| |- rozmowy w czasie zajęć zintegrowanych. | | | |
| | | | | |
|2. Poszanowanie własnego dobra |- dyskusje, |wychowawca |cały rok | |
|i odpowiedzialności za nie. |- rozmowy w czasie zajęć zintegrowanych. | | | |
| | | | | |
|3. Poszanowanie dobra wspólnego i odpowiedzialności za nie. |- wycieczki do kina lub teatru, |wychowawca |cały rok | |
| |- rozmowy o miejscach tradycji narodowej | | | |
|4. Troskliwy stosunek ...