Dodaj publikację
Autor
Adrianna Strzałkowska
Data publikacji
2017-05-05
Średnia ocena
0,00
Pobrań
18

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan awansu zawodowego na mianowanego.
 Pobierz (docx, 46,9 KB)

Podgląd treści

Plan rozwoju zawodowego

nauczyciela kontraktowego

ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego

mgr Adrianna Strzałkowska

nauczyciel kontraktowy

w Szkole Podstawowej w Sędzinku

Data rozpoczęcia stażu: 01 września 2015r.

Data zakończenia stażu: 31 maja 2017 r.

Nauczane przedmioty: edukacja wczesnoszkolna, wczesne wspomaganie rozwoju dziecka

Opiekun stażu:

Cel główny:

Uzyskanie, w wyniku postępowania egzaminacyjnego, stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego.

Zastrzega się w przypadkach uzasadnionych wprowadzenie do planu zmian.

§ 7 ust. 2 pkt 1

Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skutecznościi dokonywania zmian w tych działaniach.

Lp.

Zadania do wykonania

Formy realizacji

Termin

Sposób dokumentowania

1.

Poznanie procedury awansu zawodowego na nauczyciela mianowanego.

Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli.

Śledzenie informacji w Internecie i prasie poświęconej oświacie.

Napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu.

Opracowanie planu rozwoju zawodowego

W okresie stażu

na bieżąco

IX 2015

notatki

wniosek

plan rozwoju zawodowego

2.

Nawiązanie współpracyz opiekunem stażu.

Rozmowa z opiekunem stażu i zawarcie „kontraktu” określającego przejrzyste warunki współpracy

i wzajemnej obserwacji zajęć.

IX 2015

kontrakt

3.

Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekunai innych nauczycieli.

Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu

i innych nauczycieli.

Omówienie obserwowanych zajęć.

zgodnie z ustalonym planem

wnioski z obserwowanych zajęć (notatka)

4.

Prowadzenie zajęć.

Przeprowadzenie zajęć w obecności dyrektora, opiekuna stażu i innych nauczycieli.

Omówienie przeprowadzonych zajęć.

zgodnie z ustalonym planem

scenariusze zajęć

wnioski z przeprowadzonych zajęć (notatka)

5.

Diagnozowanie własnych potrzeb w zakresie niezbędnych oraz możliwych form doskonalenia własnego warsztatu pracy.

Analiza mocnych i słabych stron reprezentowanego warsztatu pracy (autorefleksja i samoocena).

Analiza efektów pracy dydaktycznej i wychowawczej poprzez ogląd osiągnięć uczniów.

Zbieranie informacji o własnych osiągnięciach od opiekuna stażu, dyrektora, Rady pedagogicznej.

na bieżąco

plan rozwoju zawodowego

6.

Poszerzanie wiedzyi umiejętności w procesie aktywnego udziałuw wewnątrzszkolnymi zewnętrznym doskonaleniu.

Udział w różnych instytucjonalnych formach kształcenia zawodowego (kursy, warsztaty, konferencje, szkolenia w sferze zarówno dydaktycznej, jak i wychowawczej).

Uczestnictwo w szkoleniowych radach pedagogicznych.

Udział w ewaluacji wewnętrznej szkoły.

Ukończenie studiów podyplomowych

cały okres stażu

zaświadczenia o ukończonych kursach, warsztatach, o udzialew szkoleniach

protokoły

sprawozdania

dyplom

7.

Współpraca z doradcami metodycznymi i konsultantami ośrodków metodycznych.

Udział w konferencjach metodycznych.

Konsultacje z metodykami w sprawie realizowanego stażu.

na bieżąco

potwierdzenia

8.

Rozbudowa własnego warsztatu pracy.

Gromadzenie i aktualizacja własnej biblioteki.

Opracowanie i uzupełnianie zaplecza pomocy dydaktycznych – gazetki, postery, testy, itp.

Stała aktualizacja i opracowywanie testów, kart pracy.

Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej i psychologicznej.

cały okres

stażu

notatki, spis lektur

pomoce dydaktyczne

zbiór kart pracy, testów, scenariuszy zajęć ...