Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan rozwoju zawodowego
nauczyciela kontraktowego
ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego
mgr Adrianna Strzałkowska
nauczyciel kontraktowy
w Szkole Podstawowej w Sędzinku
Data rozpoczęcia stażu: 01 września 2015r.
Data zakończenia stażu: 31 maja 2017 r.
Nauczane przedmioty: edukacja wczesnoszkolna, wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
Opiekun stażu:
Cel główny:
Uzyskanie, w wyniku postępowania egzaminacyjnego, stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego.
Zastrzega się w przypadkach uzasadnionych wprowadzenie do planu zmian.
§ 7 ust. 2 pkt 1
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skutecznościi dokonywania zmian w tych działaniach.
Lp.
Zadania do wykonania
Formy realizacji
Termin
Sposób dokumentowania
1.
Poznanie procedury awansu zawodowego na nauczyciela mianowanego.
Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli.
Śledzenie informacji w Internecie i prasie poświęconej oświacie.
Napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu.
Opracowanie planu rozwoju zawodowego
W okresie stażu
na bieżąco
IX 2015
notatki
wniosek
plan rozwoju zawodowego
2.
Nawiązanie współpracyz opiekunem stażu.
Rozmowa z opiekunem stażu i zawarcie „kontraktu” określającego przejrzyste warunki współpracy
i wzajemnej obserwacji zajęć.
IX 2015
kontrakt
3.
Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekunai innych nauczycieli.
Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu
i innych nauczycieli.
Omówienie obserwowanych zajęć.
zgodnie z ustalonym planem
wnioski z obserwowanych zajęć (notatka)
4.
Prowadzenie zajęć.
Przeprowadzenie zajęć w obecności dyrektora, opiekuna stażu i innych nauczycieli.
Omówienie przeprowadzonych zajęć.
zgodnie z ustalonym planem
scenariusze zajęć
wnioski z przeprowadzonych zajęć (notatka)
5.
Diagnozowanie własnych potrzeb w zakresie niezbędnych oraz możliwych form doskonalenia własnego warsztatu pracy.
Analiza mocnych i słabych stron reprezentowanego warsztatu pracy (autorefleksja i samoocena).
Analiza efektów pracy dydaktycznej i wychowawczej poprzez ogląd osiągnięć uczniów.
Zbieranie informacji o własnych osiągnięciach od opiekuna stażu, dyrektora, Rady pedagogicznej.
na bieżąco
plan rozwoju zawodowego
6.
Poszerzanie wiedzyi umiejętności w procesie aktywnego udziałuw wewnątrzszkolnymi zewnętrznym doskonaleniu.
Udział w różnych instytucjonalnych formach kształcenia zawodowego (kursy, warsztaty, konferencje, szkolenia w sferze zarówno dydaktycznej, jak i wychowawczej).
Uczestnictwo w szkoleniowych radach pedagogicznych.
Udział w ewaluacji wewnętrznej szkoły.
Ukończenie studiów podyplomowych
cały okres stażu
zaświadczenia o ukończonych kursach, warsztatach, o udzialew szkoleniach
protokoły
sprawozdania
dyplom
7.
Współpraca z doradcami metodycznymi i konsultantami ośrodków metodycznych.
Udział w konferencjach metodycznych.
Konsultacje z metodykami w sprawie realizowanego stażu.
na bieżąco
potwierdzenia
8.
Rozbudowa własnego warsztatu pracy.
Gromadzenie i aktualizacja własnej biblioteki.
Opracowanie i uzupełnianie zaplecza pomocy dydaktycznych – gazetki, postery, testy, itp.
Stała aktualizacja i opracowywanie testów, kart pracy.
Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej i psychologicznej.
cały okres
stażu
notatki, spis lektur
pomoce dydaktyczne
zbiór kart pracy, testów, scenariuszy zajęć ...