Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan pracy wychowawczej w klasie I E
na rok szkolny 2013/2014
Rozwój osobowy uczniów
w wymiarze:
Cele
operacyjne
Zadania i formy realizacji
ZDROWOTNYM
Uczeń dba o własne bezpieczeństwo
Uczeń troszczy się o własne zdrowie
Uczeń uczestniczy w zajęciach ruchowych
Uczeń zna sposoby degradacji środowiska
Uczeń ma poczucie więzi
z rodziną
i społeczeństwem
Zapoznanie z przepisami ruchu drogowego i bezpieczeństwem przechodzenia przez jezdnię,
Zapoznanie z zasadami bezpiecznego zachowania się podczas zajęć szkolnych, zajęć pozalekcyjnych i przerw,
Rozwijanie umiejętności bezpiecznego i prawidłowego posługiwania się przyborami szkolnymi,
Wdrażanie do bezpiecznego poruszania się po korytarzach w czasie przerw,
Kształtowanie nawyku bezpiecznego posługiwania się sprzętem komputerowym
w pracowni,
Wpajanie nawyków: prawidłowego odżywiania się, ubierania się do panujących warunków atmosferycznych, higieny osobistej, dbania o estetyczny wygląd,
Zachęcanie do aktywnego udziału w zajęciach ruchowych,
Kształtowanie postaw ekologicznych – branie udziału w akcjach i konkursach ekologicznych,
Kształtowanie więzi rodzinnych; dbanie o pozytywny stosunek do wartości i tradycji rodzinnych – organizowanie imprez klasowych.
EMOCJONALNO
- SPOŁECZNYM
Uczeń jest członkiem zespołu klasowego
Uczeń zna prawa
i obowiązki ucznia
Uczeń szanuje rzeczy będące cudzą własnością
i szanuje mienie szkolne
Uczeń korzysta z dorobku kultury
Rozpoznawanie potrzeb dzieci i ich środowiska,
Prowadzenie zabaw i gier integrujących zespół klasowy,
Zapoznanie z prawami i obowiązkami ucznia i wdrażanie do ich stosowania,
Wyznaczenie zakresu obowiązków dyżurnych – akceptacja i respektowanie przydzielonych funkcji,
Dbałość o kontakty rówieśnicze, organizację pomocy koleżeńskiej, zgodne współdziałanie z innymi,
Wdrażanie do przestrzegania obowiązujących norm społecznych – kulturalne zachowanie się w szkole i w miejscach publicznych, okazywanie szacunku pracownikom szkoły,
Doskonalenie umiejętności kontroli i wyrażania swoich uczuć adekwatnie do sytuacji,
Zachęcanie do samodzielnego rozwiązywania zaistniałych konfliktów,
Kształtowanie uczucia odpowiedzialności za wykonanie zadania oraz ład i porządek w miejscu pracy,
Wdrażanie do wyrażania własnego ,,ja” – kształtowanie pozytywnego obrazu siebie,
Przestrzeganie umowy o nietykalności cudzych rzeczy w klasie,
Uświadomienie poczucia odpowiedzialności za estetykę miejsca, w którym uczniowie przebywają.
Organizowanie wyjazdów klasy : wycieczki krajoznawcze, lekcje muzealne, teatr itp.
INTELEKTUALNYM
Uczeń rozwija własne zainteresowania
Doskonalenie umiejętności gromadzenia, segregowania i wyszukiwania informacji,
Dążenie do rozwijania własnych zainteresowań; korzystanie z zasobów biblioteki szkolnej, uczestnictwo w różnorodnych konkursach, rozwój samokształcenia,
Dbałość o systematyczne przygotowanie się do zajęć, posiadanie potrzebnych przyborów i podręczników szkolnych, doprowadzanie pracy do końca,
Wdrażanie do przestrzegania punktualności,
Kształtowanie takich cech , jak: pracowitość, rzetelność, wytrwałość,
Zachęcanie do udziału w zajęciach dodatkowych ( zajęcia dydaktyczno
– wyrównawcze, zajęcia dla uczniów zdolnych) – indywidualizacja pracy z uczniem.
MORALNYM
Uczeń jest tolerancyjny wobec inności
Ukazywanie różnic w wyglądzie , sposobach zachowania i upodobaniach rówieśników w klasie – wdrażanie ...