Dodaj publikację
Autor
Iwona Janiak
Data publikacji
2017-05-11
Średnia ocena
0,00
Pobrań
175

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Roczny plan pracy wychowawczej w klasie I szkoły podstawowej.
 Pobierz (docx, 18,9 KB)

Podgląd treści

Plan pracy wychowawczej w klasie I E

na rok szkolny 2013/2014

Rozwój osobowy uczniów

w wymiarze:

Cele

operacyjne

Zadania i formy realizacji

ZDROWOTNYM

Uczeń dba o własne bezpieczeństwo

Uczeń troszczy się o własne zdrowie

Uczeń uczestniczy w zajęciach ruchowych

Uczeń zna sposoby degradacji środowiska

Uczeń ma poczucie więzi

z rodziną

i społeczeństwem

Zapoznanie z przepisami ruchu drogowego i bezpieczeństwem przechodzenia przez jezdnię,

Zapoznanie z zasadami bezpiecznego zachowania się podczas zajęć szkolnych, zajęć pozalekcyjnych i przerw,

Rozwijanie umiejętności bezpiecznego i prawidłowego posługiwania się przyborami szkolnymi,

Wdrażanie do bezpiecznego poruszania się po korytarzach w czasie przerw,

Kształtowanie nawyku bezpiecznego posługiwania się sprzętem komputerowym

w pracowni,

Wpajanie nawyków: prawidłowego odżywiania się, ubierania się do panujących warunków atmosferycznych, higieny osobistej, dbania o estetyczny wygląd,

Zachęcanie do aktywnego udziału w zajęciach ruchowych,

Kształtowanie postaw ekologicznych – branie udziału w akcjach i konkursach ekologicznych,

Kształtowanie więzi rodzinnych; dbanie o pozytywny stosunek do wartości i tradycji rodzinnych – organizowanie imprez klasowych.

EMOCJONALNO

- SPOŁECZNYM

Uczeń jest członkiem zespołu klasowego

Uczeń zna prawa

i obowiązki ucznia

Uczeń szanuje rzeczy będące cudzą własnością

i szanuje mienie szkolne

Uczeń korzysta z dorobku kultury

Rozpoznawanie potrzeb dzieci i ich środowiska,

Prowadzenie zabaw i gier integrujących zespół klasowy,

Zapoznanie z prawami i obowiązkami ucznia i wdrażanie do ich stosowania,

Wyznaczenie zakresu obowiązków dyżurnych – akceptacja i respektowanie przydzielonych funkcji,

Dbałość o kontakty rówieśnicze, organizację pomocy koleżeńskiej, zgodne współdziałanie z innymi,

Wdrażanie do przestrzegania obowiązujących norm społecznych – kulturalne zachowanie się w szkole i w miejscach publicznych, okazywanie szacunku pracownikom szkoły,

Doskonalenie umiejętności kontroli i wyrażania swoich uczuć adekwatnie do sytuacji,

Zachęcanie do samodzielnego rozwiązywania zaistniałych konfliktów,

Kształtowanie uczucia odpowiedzialności za wykonanie zadania oraz ład i porządek w miejscu pracy,

Wdrażanie do wyrażania własnego ,,ja” – kształtowanie pozytywnego obrazu siebie,

Przestrzeganie umowy o nietykalności cudzych rzeczy w klasie,

Uświadomienie poczucia odpowiedzialności za estetykę miejsca, w którym uczniowie przebywają.

Organizowanie wyjazdów klasy : wycieczki krajoznawcze, lekcje muzealne, teatr itp.

INTELEKTUALNYM

Uczeń rozwija własne zainteresowania

Doskonalenie umiejętności gromadzenia, segregowania i wyszukiwania informacji,

Dążenie do rozwijania własnych zainteresowań; korzystanie z zasobów biblioteki szkolnej, uczestnictwo w różnorodnych konkursach, rozwój samokształcenia,

Dbałość o systematyczne przygotowanie się do zajęć, posiadanie potrzebnych przyborów i podręczników szkolnych, doprowadzanie pracy do końca,

Wdrażanie do przestrzegania punktualności,

Kształtowanie takich cech , jak: pracowitość, rzetelność, wytrwałość,

Zachęcanie do udziału w zajęciach dodatkowych ( zajęcia dydaktyczno

– wyrównawcze, zajęcia dla uczniów zdolnych) – indywidualizacja pracy z uczniem.

MORALNYM

Uczeń jest tolerancyjny wobec inności

Ukazywanie różnic w wyglądzie , sposobach zachowania i upodobaniach rówieśników w klasie – wdrażanie ...