Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Ritter von Rodewald, 2023-05-05, ocena:
To zagadnienie sprawia uczącym sie zawsze sporo trudności. Podane zasady czynią rzecz bardziej przejrzystą.
KONSPEKT LEKCJI
Prowadzący: mgr Tomasz Jakubowski
Przedmiot: język niemiecki
Klasa: 3a
Ilość godzin w tygodniu: 2
Temat lekcji: Ich fühle mich gut – Reflexivverben.
Cele główne:
Uczeń:
rozwija sprawności mówienia, czytania i pisania w języku niemieckim
potrafi poprawnie używać czasowników zwrotnych w zdaniach
Cele szczegółowe:
Uczeń:
zna zasady używania czasowników zwrotnych
potrafi poprawnie odmienić czasowniki zwrotne, dopasowując je odpowiednio do
zaimka osobowego,
potrafi podać przykładowe czasowniki zwrotne wraz z ich znaczeniami
potrafi poprawnie używać czasowników zwrotnych w mowie i piśmie
potrafi dopasować odpowiedni zaimek zwrotny do osoby
potrafi dopasać polskie odpowiedniki niemieckich czasownik zwrotnych
Środki dydaktyczne:
podręcznik „Team deutsch 2a” (rozdział 12, str. 18)
zeszyt ćwiczeń „Team Teutsch 2a” (rozdział 12, str 16-17)
dodatkowe ćwiczenia do serii „Team Teutsch” (rozdział 12, str. 6 – 10)
materiały własne – ćwiczenia z zastosowanie czasowników zwrotnych.
słowniki niemiecko-polskie, polsko-niemieckie
słownik internetowy translatica.pl (PWN)
zeszyt przedmiotowy
tablica, komputer, projektor
Metody pracy:
podająca
poszukująca
ćwiczeniowa
Formy pracy:
praca w grupach,
praca w parach
praca indywidualna
rozmowa sterowana
1
Fazy lekcji
Treści
PRZEWIDYWANY TOK LEKCJI
Formy pracy
Materiały dydaktyczne
Uwagi
a
c
ą
j
a
z
d
a
w
o
r
p
w
a
n
j
y
c
a
z
i
l
a
e
r
Czynności organizacyjne (odnotowanie
obecności i wpisanie tematu do dziennika
lekcyjnego)
Zapisanie tematu lekcji i określenie jej celów
Wprowadzenie pojęcia czasownika zwrotnego
zbiorowa
zeszyt, tablica
Odmiana zaimka zwrotnego sich na przykładzie
zbiorowa
zeszyt, tablica
czasownika zwrotnego sich fühlen
Stosowanie czasowników zwrotnych w
indywidualna
ćw. 2 str. 6 (dodatkowe
ćwiczeniach – wstawianie odpowiedniego
ćwiczenia)
zaimka zwrotnego w zdania
Stosowanie czasowników zwrotnych w
praca w parach
ćw. 1 (kserówka –
ćwiczeniach – wstawianie odpowiedniego
materiały własne)
zaimka zwrotnego w zdania
Uczniowie wypisują w zeszytach czasowniki
praca w parach
słowniki
zwrotne z dotychczas wykonanych ćwiczeń, a
następnie szukają w słownikach ich znaczeń
Szyk zdania z czasownikami zwrotnymi, miejsce
zbiorowa, praca w
zeszyt, tablica, słowniki,
Korelacja
zaimka zwrotnego sich w zdaniu oznajmującym
grupach, praca w
ćw. 2 (kserówka –
międzyprzedmiotowa
2
– przed przystąpieniem do wykonywania
parach
materiały własne)
– język polski
ćwiczenia uczniowie dzielą się na grupy i
wyszukują znaczenia czasowników zwrotnych w
słownikach
Utrwalenie materiału gramatycznego.
Praca w grupach
Zadanie na kreatywność –
Podsumowanie zajęć
uczniowie dzielą się na
dwie grupy. Grupa, która
popełni mniej błędów,
otrzyma punkty za
aktywność i pracę na lekcji
3
a
c
ą
j
u
w
o
m
u
s
d
o
p