Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT LEKCJI
Prowadzący: mgr Tomasz Jakubowski
Przedmiot: język niemiecki
Klasa: 3c
Ilość godzin w tygodniu: 2
Temat lekcji: Kontakte aufnehmen (Nawiązujemy kontakty)
Data: 23-03-2015
Cele główne:
Uczeń:
rozwija sprawności mówienia, czytania i pisania w języku niemieckim
zna formę listu
rozwija strategię rozumienia tekstu czytanego
Cele szczegółowe:
Uczeń:
umie opowiadać o nawiązywaniu kontaktów,
potrafi uzupełnić tekst podanymi zwrotami i wyrazami,
zna formę listu,
wie, co powinien zawierać list
zna formy powitalne i pożegnalne w liście
potrafi poprawnie używać form powitalnych i pożegnalnych
potrafi dopasować odpowiednie formy powitalne i pożegnalne adekwatne do danej
sytuacji
zna czas przeszły Präteritum czasowników haben i sein w liczbie pojedynczej i
mnogiej
potrafi poprawnie stosować formy czasu przeszłego Präteritum od czasowników sein i
haben
Środki dydaktyczne:
dodatkowe ćwiczenia do serii „Team Teutsch” (rozdział 11 str. 2-3)
materiały własne – ćwiczenia z zastosowanie czasowników zwrotnych.
słowniki niemiecko-polskie, polsko-niemieckie
zeszyt przedmiotowy
tablica, komputer, projektor
Metody pracy:
poszukująca
ćwiczeniowa
Formy pracy:
praca w grupach,
praca w parach
praca indywidualna
1
Fazy lekcji
Treści
PRZEWIDYWANY TOK LEKCJI
Formy pracy
Materiały dydaktyczne
Uwagi
a
c
ą
j
a
z
d
a
w
o
r
p
w
a
n
j
y
c
a
z
i
l
a
e
r
Czynności organizacyjne (odnotowanie
obecności i wpisanie tematu do dziennika
lekcyjnego)
Zapisanie tematu lekcji i określenie jej celów
Przypomnienie struktury listu w języku
Praca zbiorowa
zeszyt, tablica
niemieckim
Praca z tekstem – list od szkoły partnerskiej
Praca w grupach
Ćw. 1 (materiały własne)
Korelacja
Uczniowie zapoznają się z treścią listu, następnie
uzupełniają list odpowiednimi fragmentami
tekstu lub wyrazami
międzyprzedmiotowa
– język polski
Stosowanie poprawnej formy czasu Präteritum.
Praca indywidualna
ćw. 4 str. 2 (dodatkowe
Uczniowie uzupełniają odmianę czasowników
lub praca w parach
ćwiczenia)
SEIN i HABEN w ww. czasie przeszłym o
odpowiednie końcówki osobowe.
Stosowanie poprawnej formy czasu Präteritum.
Praca indywidualna
ćw. 5 str. 2 (dodatkowe
Uczniowie uzupełniają podane w ćwiczeniu
lub w parach
ćwiczenia)
zdania formami czasu przeszłego Präteritum
WAR lub HATTE
2
praca w parach
słowniki
Stosowanie poprawnej formy czasu Präteritum.
praca indywidualna,
zeszyt, tablica, słowniki,
Uczniowie uzupełniają zdania podanymi
praca w parach
ćw. 2 (kserówka –
formami czasu przeszłego Präteritum
materiały własne)
Utrwalenie materiału leksykalnego.
Praca indywidualna
Materiały własne
Podsumowanie zajęć.
Uczniowie rozwiązują samodzielnie zadanie
sprawdzające
a
c
ą
j
u
w
o
m
u
s
d
o
p
3