Dodaj publikację
Autor
Tomasz Jakubowski
Data publikacji
2017-05-22
Średnia ocena
0,00
Pobrań
76

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz zajęć na godzinę wychowawczą o sposobach radzenia sobie z agresją wśród młodzieży.
 Pobierz (pdf, 111,7 KB)

Podgląd treści

KONSPEKT LEKCJI


Prowadzący: mgr Tomasz Jakubowski
Przedmiot: godzina wychowawcza
Klasa: 1 gimnazjum
Temat lekcji: Jak radzimy sobie z agresją?
Liczba godzin na realizację tematu: 2

Cele główne:


Uczeń:

 poznaje nowe sposoby radzenia sobie z agresją,
 potrafi dostrzec potrzeby innych,
 poznaje sposoby odreagowania napięć i emocji,
 potrafi budować klimat sprzyjający współpracy z innymi.



Środki dydaktyczne:

tablica,


 kartki papieru,
 gazety i czasopisma


Metody pracy:
 podająca
 poszukująca
 ćwiczeniowa


Formy pracy:

 praca w grupach,
 praca w parach
 praca indywidualna

rozmowa na forum

















PRZEWIDYWANY TOK LEKCJI

Uwagi

Formy pracy Materiały
dydaktyczne

indywidualna Czasopisma,

gazety,

Praca
forum klasy

na

Tablica

tablica

indywidualna,
rozmowa na
forum klasy

Indywidualna,
rozmowa na
forum

Kartki papieru

Lp.

Treści

A
C
Ą
J
A
Z
D
A
W
O
R
P
W

A
N
J
Y
C
A
Z
I
L
A
E
R

Czynności
organizacyjne
(odnotowanie obecności i wpisanie
tematu do dziennika lekcyjnego)
Zapisanie tematu lekcji i określenie jej
celów

ludzie

zachowują

Każde dziecko wyszukuje w starych
gazetach i czasopismach, a następnie
wycina lub wydziera jedno zdjęcie lub
obrazek, które jego zdaniem wyraża
agresję. Następnie wszyscy uczniowie
wspólnie przyglądają się wybranym
fotografiom.
Burza mózgow: Uczniowie wspólnie
próbuja odpowiedzieć na pytanie
„Dlaczego
się
agresywnie”. Propozycje uczniowie
zapisują na tablicy.
improwizują
Dwie osoby z klasy
kłótnię. Zadaniem nauczyciela
jest
czuwać na przebiegiem ćwiczeniem,
tak aby ćwiczenie nie przerodziło się
w prawdziwą kłótnię. Nastepnie
nauczyciel uczniom pytania: „Jakie
emocje
osobie
sprawiającej przykrość?, Jakie emocje
towarzyszyły osobie, której sprawiano
przykrość? Jak czuli się obserwatorzy
scenki? Odpowiedzi uczniów w
formie haseł zapisywane są przez
uczniów na tablicy.
Uczniowie
Ich
zadaniem jest napisać na kartkach
papieru, co robią, gdy są źli, wściekli,
wg schematu: „Mam na imię ….
Kiedy jestem wściekły/a, robię tak.”
Następnie każdy z uczniów odczytuje
swoją kartkę po czym umieszcza ją na
środku koła. Na końcu odbywa się
wspólna rozmowa na temat, dlaczego
ludzie, gdy są źli, tak się zachowują

siedzą w kole.

dominowały w

zbiorowa

Kartki papieru
z „drzewami
złości”,
Karta
„drzewem
niezłości”

z

jak

Każdy z dzieci otrzymuję kartę pracy
„Drzewo złości”. Nauczyciel mówi, że
na co dzień nieraz złościmy się na
kogoś, ale też inni zloszczą się na nas.
Tę złość często jesteśmy w stanie
wyczuć, odebrać, poprzez sygnały
werbalne,
i pozawerbalne. Te
„złoszczące” komunikaty budzą w nas
bardzo często negatywne emocje,
powodują, że wzrasta w nas napięcie i
wybuchamy. Drzwo złości pokazuje te
sygnały ma być symblm rodzącej się
złośći w nas samych, bo niezwykle
łatwo można „zasadzić” złość ...