Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan rozwoju zawodowego opracowałam zgodnie z wymaganiami kwalifikacyjnymi dla nauczycieli mianowanych ubiegających się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego, zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowego 1) z dnia 1 marca 2013 r.
w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
Zgodnie z § 8 ust.1 ww. rozporządzenia w swoim planie uwzględniłam:
1) podejmowanie działania mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej;
2) realizowanie zadań służących podniesieniu jakości pracy szkoły;
3) pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego
- z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywam staż.
WYMAGANIA
ZADANIA
DO
WYKONANIA
FORMY I SPOSOBY
REALIZACJI
SPOSÓB
DOKUMENTACJI
TERMIN
REALIZACJI
Prace organizacyjne
Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju
Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego
Analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego: a) Rozporządzenia MENiS w sprawie uzyskiwania stopni awansu b) adekwatnych fragmentów Karty Nauczyciela
Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu, skonstruowanie planu rozwoju zawodowego, gromadzenie dokumentacji
Przygotowanie sprawozdania ze stażu, uzyskanie oceny dorobku zawodowego
Wniosek, projekt planu zawodowego, teczka z dokumentacją
Sprawozdanie, ocena dorobku zawodowego
IX 2013
IX 2013
W okresie stażu
Maj 2016
WYMAGANIA
ZADANIA
DO
WYKONANIA
FORMY I SPOSOBY
REALIZACJI
SPOSÓB
DOKUMENTACJI
TERMIN
REALIZACJI
§ 8 ust. 2 pkt 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej w wyniku wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły
Aktywny udział w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań
Planowanie pracy dydaktycznej i wychowawczej
Bogacenie i modyfikowanie własnego warsztatu pracy
Udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej oraz innych zespołach wynikających z potrzeb szkoły
Opracowanie planów nauczania dla poszczególnych klas w oparciu o nową podstawę programową
Modernizacja planów wynikowych dla poszczególnych klas w oparciu o starą podstawę programową
Opracowanie wymagań edukacyjnych i zapoznanie z nimi uczniów oraz rodziców
Dostosowanie wymagań do zaleceń Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej
Diagnozowanie osiągnięć edukacyjnych
Opracowanie, gromadzenie i stała aktualizacja materiałów oraz pomocy dydaktycznych
Gromadzenie biblioteki i programów komputerowych związanych z nauczanymi przedmiotami
Pozyskiwanie materiałów dydaktycznych i wychowawczych ze stron internetowych
Dobór podręczników, zeszytów ćwiczeń, testów, czasopism metodycznych i literatury fachowej
Potwierdzenie obecności – nauczyciele protokołujący
Rady Pedagogiczne
Plany nauczania
Plany wynikowe
Wymagania edukacyjne
Materiały dydaktyczne, programy komputerowe scenariusze zajęć, zestawy testów opracowane do podręczników
W okresie stażu
W okresie stażu
W okresie stażu
W okresie ...