Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT ZAJĘĆ Z EDUKACJI PRZYRODNICZEJ KLASA 2
Temat zajęć: Nazwy służb ratowniczych i odpowiadających im numerów. Pierwsza pomoc
przedmedyczna.
Cele operacyjne – uczeń:
- zna nazwy służb ratunkowych,
- zna numery telefonów do służb ratunkowych,
- zna zasady wzywania pomocy,
- potrafi zawiadomić służby ratunkowe,
- potrafi odgrywać scenki dramowe,
-potrafi udzielić pomocy przedmedycznej,
- jest aktywny na zajęciach,
- wykorzystuje posiadaną wiedzę w praktyce
Metody pracy: wg Okonia
-podające: pogadanka,
-praktyczne: ćwiczebne, realizacji zadań
Formy pracy:
zbiorowa, indywidualna jednolita,
Pomoce dydaktyczne: plątaninka, ilustracje przedstawiające służby ratownicze, fantom
Przebieg zajęć:
1.Czynności organizacyjne
-sprawdzenie obecności uczniów
-sprawdzenie pracy domowej
2.Nawiązanie do tematu zajęć:
- układanie zdania z plątaninki
u
y
s
ż
ł
b
n
t
i
r
c
a
o
w
e
z
odczytanie zdania - hasła ( służby ratownicze)
zapoznanie uczniów z celami lekcji ( służby ratownicze)
wyjaśnienie pojęcia „Służby ratownicze”
- Co to są służby ratownicze?
- Jakie znacie służby ratownicze?
3. Wypowiedzi uczniów na podstawie ilustracji:
Jakie służby ratunkowe są na ilustracjach?
Kiedy należy zawiadamiać te służby?
Czy znacie numery do służb ratunkowych?
Jakie to są numery? – uczniowie wymieniają numery do straży pożarnej, na policję, na pogotowie ratunkowe i numer alarmowy do wszystkich służb
Kiedy należy wzywać policję, kiedy straż pożarną, kiedy pogotowie ratunkowe?
4. Praca grupowa uczniów
Ustalenie zasad wzywania pomocy
- przedstaw się
- powiedz, ile masz lat
- powiedz, gdzie jesteś
- powiedz, co się stało
- powiedz, dlaczego potrzebujesz pomocy
- Nie rozłączaj się pierwszy
Odgrywanie scenek dramowych
5. Ćwiczenia w udzielaniu pierwszej pomocy przedmedycznej z wykorzystaniem fantoma
Osoba przytomna
Osoba nieprzytomna
6. Podsumowanie i ewaluacja zajęć:
Czego się dzisiaj nauczyliście?
ewaluacja zajęć – zamalujcie buźkę, czy lekcja podobała się Wam czy nie
7.Zadanie i wyjaśnienie pracy domowej
Napisz w zeszycie numery telefonów i nazw służb ratowniczych
8. Ocena aktywności uczniów
pochwała słowna dla wszystkich uczniów