Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Szczurek
Data publikacji
2017-05-29
Średnia ocena
0,00
Pobrań
23

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego.
 Pobierz (docx, 23,4 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

Imię i nazwisko: Katarzyna Szczurek

Nazwa szkoły: Zespół Szkół Publicznych w Łękach Dukielskich im. Jana Pawła II

Nauczany przedmiot: matematyka, fizyka i informatyka

Czas trwania stażu: 01.09.2014r. – 31.05.2017r. (2 lata i 9 miesięcy)

Cele podstawowe podejmowanego stażu:

Doskonalenie jakości pracy dydaktycznej i wychowawczo-opiekuńczej.

Poznawanie nowych przepisów dotyczących systemu oświaty, pracy socjalnej, postępowania z nieletnimi

Aktywne uczestnictwo w życiu szkoły

Uwzględnienie w swojej pracy problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych

Uzyskanie stopnia nauczyciela dyplomowanego.

Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego

Plan skonstruowano zgodnie z wymaganiami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (§ 8 ust. 2 pkt. 1 - 5).

Zadania do realizacji

Formy realizacji zadań

§ 8. ust.2. pkt 1.

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.

Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego.

Aktywny udział w różnych pozaszkolnych dostępnych formach kształcenia i doskonalenia zawodowego, kursach uzupełniających oraz warsztatach metodycznych adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły. Wdrażanie nabytej wiedzy w praktykę.

Udział w pracach zespołu  przedmiotowego matematyczno - przyrodniczego.

Badanie przyrostu umiejętności uczniów poprzez testy diagnostyczne.

Prowadzenie zajęć wyrównawczych, prowadzenie koła zainteresowań (opracowanie, wdrożenie i ewaluacja własnego programu rozwijającego zdolności i zainteresowania uczniów)

Organizacja autorskich konkursów, przygotowanie uczniów oraz przeprowadzenie konkursów ogólnopolskich

§ 8.ust.2.pkt 2.

Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

Wykorzystanie Internetu i technologii komputerowej w przygotowaniu się do zajęć, spotkań z rodzicami, konferencji.

Prowadzenie lekcji oraz zajęć dodatkowych z wykorzystaniem techniki komputerowej i zasobów Internetu.

Branie udziału w projektach, konkursach, akcjach, które umieszczone są na stronach internetowych.

Komunikowanie się z wydawnictwami, innymi nauczycielami, rodzicami wykorzystując technologię (Internet, siec komórkową).

Współadministrowanie szkolnej strony internetowej

§ 8.ust.2.pkt 3.

Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniami z innymi nauczycielami, w tym prowadzenie otwartych zajęć dla nauczycieli stażystów i kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli lub innych zajęć.

Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli.

Praca na rzecz zespołów klasowych (omawianie problemów dydaktyczno – wychowawczych , konstruowanie narzędzi do badania osiągnięć, analizy i opracowywanie sprawozdań, wymiana doświadczeń z nauczycielami.)

Prezentacja analizy testów lub wiedzy zdobytej podczas szkoleń zewnętrznych podczas Rady Pedagogicznej lub spotkania Zespołu Przedmiotowego

Publikowanie własnych materiałów na stronach Internetowych

§ 8.ust.2.pkt 4a.

Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych ...