Dodaj publikację
Autor
Aneta Dębek
Data publikacji
2017-05-29
Średnia ocena
0,00
Pobrań
124

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan pracy wychowawczej w klasie V.
 Pobierz (doc, 88,0 KB)

Podgląd treści


PLAN PRACY WYCHOWAWCY

KLASA VI

|Lp. |Dział pracy wychowawczej |Zadania do realizacji |
|1 |Organizacja zespołu klasowego |Utworzenie i dbanie o estetykę sali klasowej |
| | |Doskonalenie zasad współżycia w zespole |
| | |Przypominanie praw i obowiązków ucznia |
| | |Gospodarowanie majątkiem klasy |
| | |Wspólne organizowanie imprez klasowych |
|2 |Życie społeczne |Rozwijanie szacunku do symboli narodowych, tradycji i obrzędów |
| | |Udział uczniów w apelach i uroczystościach szkolnych |
| | |Udział w akcjach charytatywnych |
| | |Wyrabianie nawyków kulturalnego zachowania |
| | |Kształtowanie umiejętności interpersonalnych |
| | |Kształcenie świadomości własnego pochodzenia |
| | |Poznawanie historii i tradycji własnego regionu |
|3 |Życie kulturalne |Budzenie wrażliwości i umiejętności odbioru dóbr kulturowych |
| | |Organizacja wycieczek krajo i regionoznawczych, wyjść do kina, teatru itp. |
| | |Przygotowanie okazjonalnych przedstawień |
|4 |Rozwój emocjonalny i intelektualny |Poznawanie środowiska rodzinnego ucznia |
| |ucznia | |
| | |Rozwijanie ciekawości poznawczej, zainteresowań i zdolności uczniów |
| | |Organizowanie pomocy koleżeńskiej |
| | |Udział uczniów w konkursach szkolnych i międzyszkolnych |
| | |Rozwijanie zdolności samooceny i oceny innych |
| | |Wdrażanie do wywiązywania się z obowiązków |
| | |Kształtowanie umiejętności szanowania siebie i innych |
|5 |Zdrowie i bezpieczeństwo |Wyrabianie nawyku potrzeby ruchu dla zdrowia człowieka |
| | |Wdrażanie zasad higieny osobistej dziewcząt i chłopców |
| | |Kształtowanie nawyków zdrowego żywienia |
| | |Kształtowanie umiejętności prawidłowego gospodarowania czasem |
| | |Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa na terenie szkoły i poza nią |
| | |Kształtowanie poczucia odpowiedzialności za bezpieczeństwo swoje i innych |
|6 |Ekologiczny tryb życia |Wdrażanie do odpowiedzialności za stan środowiska naturalnego |
| | |Rozwijanie wrażliwości na piękno przyrody |
| | |Segregacja śmieci |
| | |Oszczędzanie energii i wody |
|7 |Współpraca z rodzicami |Włączanie rodziców w życie klasy, szkoły |
| | |Poznawanie problemów rodzinnych uczniów |
| | |Informowanie o problemach i potrzebach szkolnych uczniów |
| | |Zapoznanie rodziców z planem wychowawczym klasy |
| | |Popularyzowanie wśród rodziców wiedzy z zakresu potrzeb psychicznych dziecka |

Godziny wychowawcze

|Lp. |Temat |Cele wychowawcze |Sposób realizacji |Termin |
| | | | |realizacji |
|1 |Wybór samorządu klasowego |przypomnienie praw i obowiązków samorządu |wybór samorządu klasowego |IX |
| | |klasowego | | |
| | |wzmocnienie więzi wewnątrzklasowych | | |
|2 |Wzorowy uczeń w szkole |zapoznanie z prawami i obowiązkami ucznia, |portret wzorowego ucznia | |
| | |przypomnienie Wewnątrzszkolnego Systemu | | |
| | |Oceniania. | | |
|3 |Akcja ,,Sprzątanie świata" |sens organizowania akcji ,,Sprzątanie świata" |zbiór i segregacja śmieci | |
|4 |Dzień chłopaka |poznanie zainteresowań chłopców w klasie |pogadanka, | |
| | |VI-tej, wzmocnienie więzi między klasowych |złożenie życzeń, zaplanowanie i zakup| |
| | | |upominków | |
|5 |Co to jest stres? |poznanie przyczyn i objawów stresu, opracowanie|pogadanka, wypisanie czynników |X |
| | |sposobów radzenia sobie ze stresem |stresogennych i sposobów reakcji na | |
| | | |nie, | |
|6 |Stres w moim życiu |poznanie sytuacji stresujących uczniów, ich |karty pracy, pogadanka | |
| | |reakcji na stres, opracowanie metod | | |
| | |zapobiegania stresowi | | |
|7 |Efektywna nauka |opracowanie sposobów efektywnego uczenia się, |opracowanie warunków dobrej nauki i | |
| | |poznanie czynników niesprzyjających nauce |czynników jej nie sprzyjających, | |
|8 |Przed sprawdzianem w klasie VI ...