Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ LEKCJI WYCHOWAWCZEJ NR 19
“PRAWA CZŁOWIEKA”
Temat: Prawa człowieka.Poziom nauczania: szkoła średnia.
Czas zajęć: 45 minut.
Cel: Wyjaśnienie czym są prawa człowieka, ich naturalności i nienaruszalności.
Cele operacyjne:
Kształcenie umiejętności komunikowania się, współdziałania, wyrażania swoich poglądów.
Podanie przykładów sytuacji gdy są łamane prawa człowieka.Metoda
Metody i formy pracy z uczniami:- prezentacja;- burza mózgów;- praca w grupach;- dyskusja;- wnioski.Środki dydaktyczne:- prezentacja multimedialna
- egzemplarz Konstytucji RP
- karty pracy,
- film pt. „Prawa człowieka dawniej i dziś”
PRZEBIEG ZAJĘĆ:1. Wprowadzenie:a) sprawy organizacyjne,
b.) omówienie bieżących problemów klasowych,c) opracowanie zasad obowiązujących podczas zajęć np. zasada życzliwości, zachowanie kultury wypowiedzi itp.d) przedstawienie celów spotkania;
2. Realizacja tematu zajęć:
Nauczyciel pyta uczniów „Czym według was są prawa człowieka?”. Uczniowie odpowiadają.
Nauczyciel przedstawia uczniom krótką prezentację na temat praw człowieka. W prezentacji wyjaśnione jest pojęcie praw człowieka, podział praw człowieka itp.
Nauczyciel rozdaje uczniom egzemplarze Konstytucji RP i prosi uczniów, aby odszukali, jakie prawa człowieka są w niej zawarte. Uczniowie pracują w grupach, po czym przedstawiciele grup prezentują wyniki pracy.
Nauczyciel pyta uczniów „W gdzie i w jaki sposób prawa człowieka są naruszane?”. Uczniowie udzielają odpowiedzi.
3. Podsumowanie i wnioski:
Nauczyciel prezentuje uczniom film pt. „Prawa człowieka dawniej i dziś”.
Opracowała: Dagmara Kaczmarek