Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ
NAUCZYCIELE MIANOWANEGO
Imię i nazwisko Patrycja Gębala
Nazwa szkoły Szkoła Podstawowa Nr 11 w Puławach
Nauczyciel kształcenie zintegrowane
Okres stażu 2 lata i 9 miesięcy
Opiekun stażu Małgorzata Kuś
Cel główny uzyskanie stopnia awansu zawodowego
na nauczyciela mianowanego
Podstawa prawna:
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego nauczycieli
§ 7 ust.2 pkt 1
umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach
§ 7 ust.2 pkt 1
umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach
1.
Poznanie procedury awansu zawodowego
Analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego:
Rozporządzenie MENiS z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli,
Adekwatne fragmenty Karty Nauczyciela.
Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu, opracowanie planu rozwoju zawodowego, sprawozdania i prezentacja dorobku zawodowego.
Ukończenie szkolenia dla nauczycieli kontraktowych ubiegających się o stopień nauczyciela mianowanego.
Udział w Radach Pedagogicznych poruszających kwestie awansu zawodowego i jego aktualizacji.
Tworzenie na własny użytek biblioteczki tekstów aktów prawnych dotyczących awansu zawodowego nauczycieli oraz uaktualnianie wiedzy na ten temat (portale internetowe, czasopisma fachowe).
2.
Współpraca z opiekunem stażu
Ustalenie zasad współpracy, zawarcie kontraktu.
Korzystanie z pomocy opiekuna stażu w prawidłowym sformułowaniu wniosku i planu rozwoju zawodowego.
Opracowanie projektu sprawozdania.
Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna.
Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna.
Omówienie obserwowanych i prowadzonych zajęć w celu doskonalenia umiejętności omawiania i ewaluacji własnych i obserwowanych zajęć.
3.
Wstępna ocena własnych możliwości i umiejętności jako nauczyciela
Autorefleksja, samoocena
4.
Dalsze doskonalenie umiejętności prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację zadań
Dokonanie porównania wybranych programów nauczania zintegrowanego.
Dalsze doskonalenie umiejętności tworzenia scenariuszy zajęć.
Prowadzenie zajęć w obecności Dyrektora szkoły oraz omówienie, wnioski i ocena dokonań
Organizowanie i udział w zajęciach koleżeńskich
5.
Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego
Udział w wewnątrzszkolnych formach szkolenia
zawodowego:
udział w szkoleniowych posiedzeniach Rady Pedagogicznej,
obserwowanie zajęć koleżeńskich prowadzonych przez inne nauczycielki szkoły.
Praca w zespołach nauczycielskich.
Udział w zewnątrzszkolnych formach doskonalenia zawodowego:
udział w różnego rodzaju kursach, szkoleniach, warsztatach, konferencjach metodycznych , seminariach.
Samodzielne rozwijanie umiejętności zawodowych:
studiowanie literatury metodycznej, pedagogicznej, psychologicznej,
korzystanie z publikacji i portali internetowych przeznaczonych dla nauczycieli.
6.
Modyfikowanie warsztatu pracy (metod, zakresu materiału, rodzaju zadań ...