Dodaj publikację
Autor
Patrycja Gębala
Data publikacji
2017-05-30
Średnia ocena
0,00
Pobrań
101

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELE MIANOWANEGO
 Pobierz (docx, 20,6 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ

NAUCZYCIELE MIANOWANEGO

Imię i nazwisko Patrycja Gębala

Nazwa szkoły Szkoła Podstawowa Nr 11 w Puławach

Nauczyciel kształcenie zintegrowane

Okres stażu 2 lata i 9 miesięcy

Opiekun stażu Małgorzata Kuś

Cel główny uzyskanie stopnia awansu zawodowego

na nauczyciela mianowanego

Podstawa prawna:

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego nauczycieli

§ 7 ust.2 pkt 1

umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach

§ 7 ust.2 pkt 1

umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach

1.

Poznanie procedury awansu zawodowego

Analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego:

Rozporządzenie MENiS z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli,

Adekwatne fragmenty Karty Nauczyciela.

Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu, opracowanie planu rozwoju zawodowego, sprawozdania i prezentacja dorobku zawodowego.

Ukończenie szkolenia dla nauczycieli kontraktowych ubiegających się o stopień nauczyciela mianowanego.

Udział w Radach Pedagogicznych poruszających kwestie awansu zawodowego i jego aktualizacji.

Tworzenie na własny użytek biblioteczki tekstów aktów prawnych dotyczących awansu zawodowego nauczycieli oraz uaktualnianie wiedzy na ten temat (portale internetowe, czasopisma fachowe).

2.

Współpraca z opiekunem stażu

Ustalenie zasad współpracy, zawarcie kontraktu.

Korzystanie z pomocy opiekuna stażu w prawidłowym sformułowaniu wniosku i planu rozwoju zawodowego.

Opracowanie projektu sprawozdania.

Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna.

Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna.

Omówienie obserwowanych i prowadzonych zajęć w celu doskonalenia umiejętności omawiania i ewaluacji własnych i obserwowanych zajęć.

3.

Wstępna ocena własnych możliwości i umiejętności jako nauczyciela

Autorefleksja, samoocena

4.

Dalsze doskonalenie umiejętności prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację zadań

Dokonanie porównania wybranych programów nauczania zintegrowanego.

Dalsze doskonalenie umiejętności tworzenia scenariuszy zajęć.

Prowadzenie zajęć w obecności Dyrektora szkoły oraz omówienie, wnioski i ocena dokonań

Organizowanie i udział w zajęciach koleżeńskich

5.

Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego

Udział w wewnątrzszkolnych formach szkolenia

zawodowego:

udział w szkoleniowych posiedzeniach Rady Pedagogicznej,

obserwowanie zajęć koleżeńskich prowadzonych przez inne nauczycielki szkoły.

Praca w zespołach nauczycielskich.

Udział w zewnątrzszkolnych formach doskonalenia zawodowego:

udział w różnego rodzaju kursach, szkoleniach, warsztatach, konferencjach metodycznych , seminariach.

Samodzielne rozwijanie umiejętności zawodowych:

studiowanie literatury metodycznej, pedagogicznej, psychologicznej,

korzystanie z publikacji i portali internetowych przeznaczonych dla nauczycieli.

6.

Modyfikowanie warsztatu pracy (metod, zakresu materiału, rodzaju zadań ...