Dodaj publikację
Autor
Anna Gątkowska
Data publikacji
2017-05-31
Średnia ocena
0,00
Pobrań
313

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania uczennicy w wieku 8 lat w 1 klasie szkoły integracyjnej z diagnozowanym całościowym zaburzeniem rozwoju pod postacią autyzmu wczesnodziecięcego.
 Pobierz (pdf, 35,1 KB)

Podgląd treści

Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia

Opracowała - Anna Gątkowska

Dziewczynka lat 8 - I klasa w klasie integracyjnej

Obszar

funkcjonowania

Ogólna sprawność
fizyczna dziecka
(motoryka duża)
Sprawność rąk

dziecka (motoryka

mała)

Zmysły (wzrok,

słuch, czucie węch,

równowaga) i

integracja
sensoryczna

Komunikowanie się

oraz artykulacja

Sfera poznawcza

(opanowanie technik

szkolnych, zakres
opanowania treści
programowych,

osiągnięcia i
trudności)

Uwagi


Opis funkcjonowania

dziecka w danym obszarze
(wpływ na naukę i sytuację

szkolną dziecka)

Potrzeby wynikające z

diagnozy dziecka w

danym obszarze

Bardzo sprawna ruchowo.
Zwinna. Biega, skacze,
szybko pokonuje przeszkody.
Obniżona sprawność
manualna i grafomotoryczna

Jednostronna wada słuchu.
Nieprawidłowa reakcja na
bodźce sensoryczne
(nadwrażliwość słuchowa).

Mocno opóźniony rozwój
mowy. Dziewczynka nie
wypowiada komunikatów
celowych służących do
nawiązywania relacji czy
wymiany informacji. Nie
udziela odpowiedzi na
pytania. Często pojawiają się
echolalie bezpośrednie i
odroczone.
Ma trudności w odbiorze
informacji.
Dobrze sobie radzi w
opanowaniu wiadomości i
umiejętności , ale przeważnie
nie potrafi tych wiadomości
adekwatnie zaprezentować.
Dokonuje analizy słuchowej
prostych wyrazów. Wyróżnia
głoski w nagłosie. Nazywa
poprawnie wszystkie litery.
Poprawnie dobiera podpisy
do obrazków i odczytuje je.
Czyta też proste zdania. Zna
podstawowe kolory i
odwzorowuje kolorowanki
ale robi to bardzo

Rozwijanie sprawności
manualnej,
grafomotoryki.
Ćwiczenia koordynacji
wzrokowo – ruchowej.
Usprawnienie funkcji
słuchowej w ramach
kompensacji.
Trening integracji
sensorycznej w Centrum
Edukacyjno –
Rehabilitacyjnym
„Szansa” w Piotrkowie
Tryb.
Rozwijanie mowy czynnej
i biernej.
Zwracanie się do dziecka
bezpośrednio,
utrzymywanie kontaktu
wzrokowego.
Kształtowanie motywacji
do komunikowania się,
częste inicjowanie
kontaktu.
Komunikowanie się w
prosty, jasny sposób.
Zaspokajanie potrzeby
wielozmysłowego
poznawania.
Wiązanie zdobytych
wiadomości
z praktyką.
Stosowanie zasady
poglądowości,
stopniowanie trudności.
Wydłużanie czasu uwagi,
radzenia sobie ze złymi
emocjami.
Wypracowania
możliwych zmian
kierowania własnym

pospiesznie i znacznie
wykracza poza linie. Kreśli
szlaczki i znaki litero
podobne, tnie nożyczkami po
śladzie ale mało dokładnie.
Zna pojęcia mniejszy –
większy. Zna cyfry od zera
do 10 i umie je
przyporządkować do ilości
przedmiotów na obrazku.
Zna podstawowe figury
geometryczne. Nie potrafi
przez dłuższy czas
koncentrować uwagi podczas
pracy przy stoliku.
Występują zachowania
autostymulacyjne (gryzienie
ręki, kręcenie się wokół
własnej osi).
Wyraża emocje
nieadekwatnie do sytuacji,
nie nawiązuje relacji z
rówieśnikami, nie
przestrzega ustalonych zasad
panujących w grupie.

Samodzielnie się ubiera,
rozbiera, załatwia potrzeby
fizjologiczne.
Samodzielnie organizuje
sobie czas. Najczęściej są to
zabawy schematyczne,
powtarzalne, często o
charakterze stymulacyjnym.
Wymaga kontroli
aktywności, nie przewiduje
niebezpieczeństw i nie
zachowuje odpowiedniej
ostrożności. Jej zachowanie
bywa impulsywne.
Rysuje z pasją na dowolny
temat. Ma dobrą pamięć
wzrokowo-słuchową
Muzykuje, śpiewa wcześniej
usłyszane piosenki.

Sfera emocjonalno –
społeczna (radzenie
sobie z ...