Dodaj publikację
Autor
Anna Gątkowska
Data publikacji
2017-05-31
Średnia ocena
0,00
Pobrań
58

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Karta obserwacji rozwoju dziecka w oddziale przedszkolnym w pierwszym kwartale roku szkolnego.
 Pobierz (pdf, 39,1 KB)

Podgląd treści

Karta obserwacji rozwoju dziecka w oddziale przedszkolnym

wrzesień - listopad 2015

Opracowała -Anna Gątkowska


Imię i nazwisko dziecka: .........................................................................................

Ocena zachowania

Samodzielność
jest zaradne i samodzielne w zakresie czynności samoobsługowych
korzysta i dba o przybory szkolne


wykonuje zadania bez pomocy

.................
.................
.................







Kontakty koleżeńskie
łatwo nawiązuję kontakty z rówieśnikami

pożycza i dzieli się, chętnie pomaga innym
akceptuje inność koleżanek i kolegów, bawi się z nimi


Przestrzeganie norm i reguł współżycia w grupie

jest chętne do współpracy


wykonuje polecenia grupowe
jest posłuszne poleceniom nauczyciela

zna i przestrzega zasady obowiązujące w szkole




Stosunek do zadań
wykonuje polecenia indywidualne
potrafi skoncentrować sie na wykonywanym zadaniu
jest wytrwałe

potrafi zainteresować się wieloma rzeczami






































Kultura osobista

dba o porządek
potrafi kontrolować emocje
stosuje zwroty grzecznościowe

Rozwój umysłowy, ruchowy

Edukacja polonistyczna
wypowiada się na określony temat
recytuje wiersze
uważnie słucha wierszy, opowiada i wypowiada się na temat ich treści
układa i opowiada historyjkę z uwzględnieniem kolejności zdarzeń

mówi wyraźnie

wypowiada się na temat ulubionych zwierząt

dokonuje oceny zachowania postaci na podstawie wysłuchanego opowiadania
dzieli słowa na sylab

wyodrębnia pierwszą i ostatnią głoskę w słowach
potrafi podzielić proste słowa na głoski



















.................
.................
.................

.................
.................
.................
.................

.................
.................
.................
.................

.................
.................
.................

.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................

Edukacja matematyczna
prawidłowo przelicza, posługując się liczebnikami głównymi(jeden, dwa ...)

prawidłowo stosuje liczebniki porządkowa (pierwszy, drugi ...)

określa liczebność danego zbioru

używa określeń: tyle samo, mniej, więcej
segreguje przedmioty według określonych cech (kształt, kolor, wielkość)
wskazuje prawą i lewą stronę swojego ciała






Edukacja przyrodnicza
prawidłowo nazywa poszczególne elementy ludzkiego ciała

wymienia członków swojej rodziny

wskazuje i nazywa wybrane grzyby jadalne i trujące

rozpoznaje i nazywa wybrane drzewa


wskazuje charakterystyczne liście i pasujące do nich owoce
wie, jakie rośliny i zwierzęta można spotkać w lesie


wie, w jaki sposób wiewiórki przygotowują się do zimy

rozpoznaje wybrane owoce i nazywa drzewa owocowe
wykonuje samodzielnie kanapki


rozpoznaje i nazywa warzywa

wyjaśnia, na czym polega krążenie wody w przyrodzie
wie, jak powstają chmury i deszcz


potrafi określić własności wody


















Edukacja artystyczna
maluje charakterystyczne elementy postaci ludzkiej

lepi z plasteliny określone formy przestrzenne
odbija liście na papierze

wykorzystuje w pracy plastycznej różnorodne materiały
wykonuje wydzierankę

prawidłowo wycina
różnicuje dźwięki

próbuje śpiewać piosenki
rytmicznie klaszcze



























Edukacja ruchowa
ilustruje muzykę ruchem
potrafi skakać

pokonuje przeszkody
wykonuje proste ćwiczenia gimnastyczne


Ocena:
5 - zdecydowanie tak
4 - raczej tak
3 - trudno określić
2 - raczej nie
1 - zdecydowanie nie















































.................
.................
.................
.................
.................
.................

.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................

.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................

.................
.................
.................
.................