Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Karta obserwacji rozwoju dziecka w oddziale przedszkolnym
wrzesień - listopad 2015
Opracowała -Anna Gątkowska
Imię i nazwisko dziecka: .........................................................................................
Ocena zachowania
Samodzielność
jest zaradne i samodzielne w zakresie czynności samoobsługowych
korzysta i dba o przybory szkolne
wykonuje zadania bez pomocy
.................
.................
.................
Kontakty koleżeńskie
łatwo nawiązuję kontakty z rówieśnikami
pożycza i dzieli się, chętnie pomaga innym
akceptuje inność koleżanek i kolegów, bawi się z nimi
Przestrzeganie norm i reguł współżycia w grupie
jest chętne do współpracy
wykonuje polecenia grupowe
jest posłuszne poleceniom nauczyciela
zna i przestrzega zasady obowiązujące w szkole
Stosunek do zadań
wykonuje polecenia indywidualne
potrafi skoncentrować sie na wykonywanym zadaniu
jest wytrwałe
potrafi zainteresować się wieloma rzeczami
Kultura osobista
dba o porządek
potrafi kontrolować emocje
stosuje zwroty grzecznościowe
Rozwój umysłowy, ruchowy
Edukacja polonistyczna
wypowiada się na określony temat
recytuje wiersze
uważnie słucha wierszy, opowiada i wypowiada się na temat ich treści
układa i opowiada historyjkę z uwzględnieniem kolejności zdarzeń
mówi wyraźnie
wypowiada się na temat ulubionych zwierząt
dokonuje oceny zachowania postaci na podstawie wysłuchanego opowiadania
dzieli słowa na sylab
wyodrębnia pierwszą i ostatnią głoskę w słowach
potrafi podzielić proste słowa na głoski
.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................
Edukacja matematyczna
prawidłowo przelicza, posługując się liczebnikami głównymi(jeden, dwa ...)
prawidłowo stosuje liczebniki porządkowa (pierwszy, drugi ...)
określa liczebność danego zbioru
używa określeń: tyle samo, mniej, więcej
segreguje przedmioty według określonych cech (kształt, kolor, wielkość)
wskazuje prawą i lewą stronę swojego ciała
Edukacja przyrodnicza
prawidłowo nazywa poszczególne elementy ludzkiego ciała
wymienia członków swojej rodziny
wskazuje i nazywa wybrane grzyby jadalne i trujące
rozpoznaje i nazywa wybrane drzewa
wskazuje charakterystyczne liście i pasujące do nich owoce
wie, jakie rośliny i zwierzęta można spotkać w lesie
wie, w jaki sposób wiewiórki przygotowują się do zimy
rozpoznaje wybrane owoce i nazywa drzewa owocowe
wykonuje samodzielnie kanapki
rozpoznaje i nazywa warzywa
wyjaśnia, na czym polega krążenie wody w przyrodzie
wie, jak powstają chmury i deszcz
potrafi określić własności wody
Edukacja artystyczna
maluje charakterystyczne elementy postaci ludzkiej
lepi z plasteliny określone formy przestrzenne
odbija liście na papierze
wykorzystuje w pracy plastycznej różnorodne materiały
wykonuje wydzierankę
prawidłowo wycina
różnicuje dźwięki
próbuje śpiewać piosenki
rytmicznie klaszcze
Edukacja ruchowa
ilustruje muzykę ruchem
potrafi skakać
pokonuje przeszkody
wykonuje proste ćwiczenia gimnastyczne
Ocena:
5 - zdecydowanie tak
4 - raczej tak
3 - trudno określić
2 - raczej nie
1 - zdecydowanie nie
.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................
.................