Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ
O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
Imię i nazwisko nauczyciela: Katarzyna Orzechowska
Stopień awansu zawodowego: nauczyciel kontraktowy
Posiadane kwalifikacje: studia magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym - edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna z terapią pedagogiczną, studia podyplomowe z logopedii, kurs kwalifikacyjny z oligofrenopedagogiki
Stanowisko: nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, wychowawca klasy III
Miejsce odbywania stażu:
Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2014 r.
Planowana data zakończenia stażu: 31 maja 2017 r.
Opiekun stażu: mgr Elżbieta Lis – dyplomowany nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (tekst jednolity DZ.U. z 2006 r. Nr 97, poz. 694 z późniejszymi zmianami),
2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z dnia 26 marca 2013 r., poz. 393)
|Wymagania |Zadania |Formy |Termin |Sposób |
|kwalifikacyjne | |realizacji | |dokumentowania |
|§ 7 ust. 2 pkt. 1 | | | | |
| |1. Poznanie procedury awansu |- analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli (m.in.|sierpień/wrzesień | |
|Umiejętność organizacji i |zawodowego |zapoznanie się z rozporządzeniem MEN z 1 marca 2013r. |2014 r. | |
|doskonalenia własnego warsztatu | |w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli) | | |
|pracy, dokonywanie ewaluacji | | | | |
|własnych działań, a także | | | | |
|oceniania skuteczności i | | | | |
|dokonywania zmian w tych | | | | |
|działaniach | | | | |
| |2. Nawiązanie współpracy |- rozmowa z opiekunem, zawarcie kontraktu określającego przejrzyste zasady współpracy | |kontrakt |
| |z opiekunem stażu |i wzajemnej obserwacji zajęć (harmonogram) |wrzesień 2014r. |harmonogram współpracy |
| |3. Obserwacja zajęć prowadzonych |- obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli | |wnioski |
| |przez opiekuna i innych |- omówienie obserwowanych zajęć |cały okres stażu |z obserwowanych zajęć (notatka)|
| |nauczycieli | | | |
| |4. Prowadzenie zajęć w obecności |- prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu | |scenariusze, |
| |opiekuna stażu |- omówienie przeprowadzonych zajęć w obecności opiekuna |cały okres stażu |wnioski |
| | | | |z przeprowadzonych zajęć |
| | | | |(notatka) |
| |5. Poszerzanie wiedzy |- udział w różnych formach kształcenia zawodowego (kursy, warsztaty, konferencje, | | |
| |i umiejętności |szkolenia w sferze zarówno dydaktycznej, jak i wychowawczej) | | |
| |w procesie aktywnego udziału |- uczestnictwo w pracach zespołu samokształceniowego |cały okres stażu |zaświadczenia, |
| |w doskonaleniu |- uczestniczenie w szkoleniowych radach pedagogicznych | |potwierdzenia |
| |wewnątrzszkolnym | | | |
| |i zewnętrznym | | | |
| |6. Doskonalenie własnego |- poszerzanie wiedzy na temat różnych metod dydaktycznych i wychowawczych |cały okres stażu |Poradniki metodyczne, |
| |warsztatu i metod pracy oraz |- dostosowywanie metod i form pracy do możliwości uczniów, preferowanie metod | | |
| |dokonywanie ewaluacji własnych |aktywizujących |w bieżącej pracy |scenariusze zajęć |
| |działań |- opracowywanie pomocy dydaktycznych | | |
| | |- poszerzanie własnej bazy materiałów dydaktycznych, kart pracy, ciekawych scenariuszy| |zbiór materiałów dydaktycznych |
| | |zajęć |cały okres stażu | |
| | |i uroczystości, testów, kart ewaluacyjnych itp. | |własna biblioteczka ...