Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz lekcji ekonomii w klasie I liceum
Temat lekcji: Prawo pracy
Cel ogólny:
Zapoznanie się z umowami występującymi na rynku pracy
cele szczegółowe:
uczeń wie jakie umowy występują i zna ich podział oraz regulacje prawne;
uczeń zna prawa i obowiązki pracownika i pracodawcy;
uczeń wie jakie przysługują rodzaje urlopów oraz okresy wypowiedzeń;
uczeń potrafi wyjaśnić różnice pomiędzy poszczególnymi umowami i zna zarówno wady jak i zalety każdej z nich
Środki dydaktyczne:
Prezentacja multimedialna, przygotowane do wypełnienia umowy o pracę w formie ćwiczeń
Metody i formy pracy:
Wykład i pogadanka, wypełnianie umów indywidualnie, dyskusja w grupach
Przebieg lekcji
Faza wstępna
Sprawdzenie listy obecności
Odpytanie ucznia z poprzedniej lekcji
Podanie tematu lekcji
Faza realizacyjna
Wprowadzenie, przedstawienie prezentacji multimedialnej
Nawiązanie do pojęć, z którymi uczniowie spotykają się w życiu codziennym podczas rozmów z rodzicami oraz słuchając informacji w mediach;
Omówienie zagadnień, czyli jakie umowy na rynku pracy występują, jakie prawa i obowiązki ciąża na pracowniku i pracodawcy, warunki BHP, jakie rodzaje urlopów i w jakim wymiarze przysługują pracownikowi;
Wypełnianie ćwiczenia polegającego na wypełnieniu umowy o pracę;
Praca w grupach polegająca na dyskusji na temat umów o pracę oraz umów cywilno-prawnych
Faza podsumowująca
Podsumowanie wiadomości, ocena aktywności uczniów, zadanie pracy domowej