Dodaj publikację
Autor
Magdalena Żurawska
Data publikacji
2017-06-01
Średnia ocena
0,00
Pobrań
33

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela kontraktowego.
 Pobierz (doc, 96,5 KB)

Podgląd treści


PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
nauczyciela ubiegającego się o stopień nauczyciela kontraktowego

Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż:
Nazwa i adres placówki:
Imię i nazwisko opiekuna stażu:
Czas trwania stażu: 1 września 2016 roku – 31 maja 2017 roku

1. Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (tekst jednolity Dz.U. z 2016 r. poz. 1379)
2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r.
w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
(Dz.U. z 2013 r. poz. 393)
CEL GŁÓWNY: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego.

CELE SZCZEGÓŁOWE:
1. Zapoznanie się z organizacją, zadaniami i zasadami funkcjonowania przedszkola.
2. Zapoznanie się z dokumentacją obowiązującą w przedszkolu oraz ze sposobami jej prowadzenia.
3. Zapoznanie się z przepisami dotyczącymi zapewnienia wychowankom bezpiecznych oraz higienicznych warunków zabawy, nauki i wypoczynku.
4. Doskonalenie warsztatu pracy dzięki uczestniczeniu w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu bądź innych nauczycieli, jak również omawianie tychże zajęć z prowadzącym.
5. Przeprowadzanie zajęć w obecności opiekuna stażu, a następnie omawianie ich.
6. Podnoszenie kwalifikacji oraz nabywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej, dzięki uczestniczeniu w formach doskonalenia zawodowego:
a) wewnątrz placówki,
b) poza placówką,
c) samokształcenie.
7. Rozbudzanie oraz wspieranie aktywności twórczej wychowanków.
8. Współpraca z rodzicami wychowanków.

Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania placówki
§ 6 ust. 2 pkt 1

|ZADANIA |FORMY REALIZACJI |SPODZIEWANE EFEKTY |SPOSÓB DOKUMENTACJI |OSOBY WSPÓŁPA-CUJĄCE |TERMIN |
| | | | | |REALIZACJI |
|Poznanie procedury osiągania |- analiza aktów prawnych dotyczących awansu zawodowego |- znajomość przepisów prawa oświatowego, które |- krótkie notatki stworzone po | |wrzesień 2016 |
|awansu zawodowego |nauczycieli: |dotyczą awansu zawodowego |przeanalizowaniu dokumentów | | |
| |Karta Nauczyciela |- właściwie sformułowany plan rozwoju zawodowego |- spisanie planu rozwoju | | |
| |Ustawa o systemie oświaty | |zawodowego | | |
| |Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej | | | | |
| |- gromadzenie informacji | | | | |
| |z Internetu oraz prasy o tematyce oświatowej | | | | |
|Rozpoczęcie współpracy z |- rozmowa dotycząca systemu awansu zawodowego |- współpraca z opiekunem stażu |- zaakceptowany plan rozwoju zawodowego |opiekun stażu |wrzesień 2016 |
|opiekunem stażu |- uzgodnienie form współpracy |- zapoznanie się z zasadami wzajemnej współpracy |- scenariusze/konspekty zajęć wraz z | |i na bieżąco przez cały |
| |- uzgodnienie z opiekunem terminów oraz tematyki zajęć |- zatwierdzenie przez dyrekcję |potwierdzeniem opiekuna stażu | |okres stażu |
| |w okresie stażu, uwzględniając zajęcia obserwowane |planu rozwoju zawodowego | | | |
| |oraz prowadzone | | | | |
|Zapoznanie się z zasadami |- przeanalizowanie dokumentacji przedszkola |- znajomość dokumentacji |- notatki w dokumentacji przebiegu stażu| |od września do maja |
|funkcjonowania oraz |- prowadzenie dziennika |przedszkolnej |- notatki z posiedzenia Rady | | |
|organizacji przedszkola |oraz tworzenie scenariuszów/konspektów |- aktywny udział w posiedzeniach Rady |Pedagogicznej | | |
| |- branie udziału w posiedzeniach Rady Pedagogicznej |Pedagogicznej |- zapisy w dzienniku | | |
| | |- dokonywanie zapisów w dzienniku zajęć ...