Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZAJĘCIA
Imię i nazwisko nauczyciela
Magdalena Żurawska
Grupa
5 i 6-latki
Temat bloku
Wkrótce Wielkanoc
Temat dnia
Wielkanocne pisanki
Temat zajęć
Różne jajka
Treści z podstawy programowej
P.P. 1. 2) przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej (stara się współdziałać w zabawach i w sytuacjach zadaniowych) oraz w świecie dorosłych;
P.P. 3. 2) mówi płynnie, niezbyt głośno, dostosowując ton głosu do sytuacji;
P.P. 3. 3) uważnie słucha, pyta o niezrozumiałe fakty i formułuje dłuższe wypowiedzi o ważnych sprawach;
P.P. 5. 3) jest sprawne fizycznie lub jest sprawne w miarę swoich możliwości;
P.P. 5. 4) uczestniczy w zajęciach ruchowych, w zabawach i grach w ogrodzie przedszkolnym, w parku, na boisku, w sali gimnastycznej;
P.P. 9. 2) przejawia, na miarę swoich możliwości, zainteresowanie wybranymi zabytkami i dziełami sztuki oraz tradycjami
i obrzędami ludowymi ze swojego regionu;
P.P. 12. 1) nazywa oraz wyróżnia rośliny i zwierzęta żyjące w różnych środowiskach przyrodniczych, np. na polu, na łące, w lesie;
P.P. 13. 1) liczy obiekty i odróżnia błędne liczenie od poprawnego;
Organizacja zajęcia
Data
10 kwietnia 2017 r.
Cele ogólne
– zapoznanie dzieci z informacjami o różnych rodzajach jajek i zwierzętami, które się z nich wykluwają
– zapoznanie dzieci z pojęciami „zwierzęta jajorodne” i „zwierzęta żyworodne”
Cele szczegółowe
Dziecko:
– wie, z jakich części składa się jajko
– właściwie klasyfikuje zwierzęta na żyworodne i jajorodne
– wie, że nie tylko ptaki wykluwają się z jajek
– wie, jakie potrawy można przyrządzić z jajek
– wymienia zwierzęta jajorodne i zwierzęta żyworodne
Metody pracy
– podające: rozmowa, objaśnienia
– eksponujące: obserwacja i pokaz
– problemowe: zadań do wykonania
– praktyczne: samodzielnych doświadczeń
Formy pracy
– grupowa
– indywidualna
Środki dydaktyczne
– jajko
– ilustracje przedstawiające zwierzęta żyworodne i jajorodne
– historyjką obrazkowa „Od skorupki do kurczaczka”
– ilustracje potraw z jajek
– film edukacyjny: https://www.youtube.com/watch?v=LsrRsxF0teE
– ilustracje pisanek, kraszanek, drapanek, wydmuszek, pisanek ażurowych
Przebieg zajęcia
Powitanie.
„Witam wszystkich, którzy…(np. mają na sobie coś zielonego, przyszli do przedszkola z babcią/dziadkiem/rodzicami, mają rodzeństwo, mają starszą siostrę/brata itp.). Powitanie kończy się w momencie, kiedy wszystkie dzieci zostaną powitane.
Pisanki Doroty Gellner.
Nauczyciel odczytuje wiersz D. Gellner pt. Pisanki. Następnie zadaje dzieciom pytania odnośnie jego treści.
Jaja wielkanocne.
Wyjaśnienie słów: pisanka, kraszanka, wydmuszka, drapanka, pisanka ażurowa. Odszukiwanie przez dzieci różnic pomiędzy nimi i wskazywanie ich. Zapoznanie dzieci ze sposobem tworzenia wydmuszek.
Budowa jaja.
Nauczyciel prezentuje dzieciom kurze jajko. Wyjaśnia, posługując się ilustracjami, jego budowę, a następnie pokazuje dzieciom jaja należące do różnych ...