Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz lekcji otwartej z języka rosyjskiego w klasie III gimnazjum
Temat lekcji: Pojedźmy do Rosji- czas przeszły prosty.
Тема: Давай поедем в Россию- будущее время.
Cele ogólne:- praca z materiałem gramatycznym dotyczącym czasu przyszłego prostego
- zapoznanie się z krótkimi wypowiedziami na temat interesujących miejsc na mapie Federacji Rosyjskiej
Cele szczegółowe:
- uczeń rozumie krótkie i proste wypowiedzi pisemne
- znajduje w tekście określone wypowiedzi
- uczeń tworzy krótkie, proste i zrozumiałe wypowiedzi ustne, w których:
• opisuje przedmioty i miejsca
• wyraża swoje opinie i uczucia
• określa główną myśl tekstu
• wybiera prawidłową odpowiedź
Metody pracy:
- praca z tekstem
• czytanie ze zrozumieniem
• tłumaczenie i powtarzanie/przetwarzanie informacji;
- komunikatywna
• odpowiedzi na pytania
• wybór właściwej odpowiedzi
Środki dydaktyczne:
- podręcznik z ćwiczeniami „Ехо 3”
- mapa fizyczna Rosji
- zeszyt
- tablica
Formy pracy:
- praca z całą klasą
- praca indywidualna
Umiejętności wynikające z podstawy programowej realizowanej w czasie zajęć:
- uczeń potrafi sformułować wypowiedź na temat symboli Rosji
- uczeń potrafi tworzyć i stosować formy osobowe czasowników w czasie przeszłym prostym
- uczeń rozumie krótki autentyczny tekst i potrafi szczegółowo przekazać jego treść
- udziela odpowiedzi na pytanie realioznawcze dotyczące Rosji na podstawie przeczytanego tekstu
- uczeń wyszukuje i selekcjonuje usłyszane i przeczytane informacje
Przebieg lekcji
Faza wprowadzająca:
- Przywitanie klasy
- Sprawdzenie obecności
- Informowanie uczniów o temacie i celach lekcji bieżącej
- Zapisanie dzisiejszej daty i tematu lekcji
- Rozgrzewka językowa:
Rozmowa o podróży na podstawie ćwiczenia z podręcznika
- Sprawdzenie pracy domowej:
Pytania o narodowe symbole Rosji typu: Какие символы России вы знаете?
Ćwiczenia wprowadzające:
- Omówienie tworzenia i stosowania czasu przeszłego prostego i zastosowanie wiedzy w ćwiczeniach
Ćwiczenia zasadnicze:
- zapoznanie się z informacjami o rosyjskich rekordach- czytanie i tłumaczenie tekstów
- odpowiedzi na pytania prawda czy fałsz
- wskazanie na mapie Rosji miejsc rekordów
- ogłoszenie informacji o możliwości przygotowania prac dodatkowych dotyczących prezentacji ważnych miejsc w Rosji- forma plastyczna z tekstem- prace będą wykorzystane do gazetki szkolnej
Podsumowanie aktywności uczniów na lekcji. Wystawienie ocen za pracę na lekcji uczniom, którzy najczynniej brali udział w wykonywaniu ćwiczeń.
Zadanie pracy domowej:
- pisemnie- ćw. 3/str. 122 i ćw. 5/str. 123
- ustnie- utrwalić informacje o miejscach interesujących w Rosji na podstawie ćw. 5a/str. 39
Po lekcji uczniowie powinni umieć:
- wypowiedzieć się ustnie zwięźle o symbolach FR – hymn, herb, flaga
- znać zastosowanie i tworzenie czasu przyszłego prostego
- znać informacje na temat ważnych miejsc na mapie Rosji i potrafić je na niej wskazać.