Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz lekcji języka rosyjskiego w klasie VI
Temat lekcji: Baśnie H. K Andersena- kolejność zdarzeń w pytaniach.
Тема: Басни Г. Х. Андерсена- очередность событий в вопросах.
Cele ogólne:- praca nad nowym materiałem leksykalnym mająca na celu przygotowanie uczniów do rozumienia tekstu ze słuchu
- zwracanie uwagi na prawidłową wymowę i poprawną pisownię rosyjską
- czytanie ze zrozumieniem tekstu w celu skutecznego zapamiętywania informacji i zadawania pytań
Cele szczegółowe:
- utrwalanie i rozwijanie nawyków umiejętności mówienia, rozumienia, czytania i pisania po rosyjsku
- doskonalenie umiejętności zadawania pytań w określonej sytuacji językowej
- doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem, poprawiania błędów
Metody pracy:
- audio-lingwalna
• tworzenie nawyków poprzez automatyczne stosowanie zwrotów i struktur
• łączenie materiału audio z zagadnieniami językowymi
- praca z tekstem
• czytanie ze zrozumieniem, pisanie
- komunikatywna
• układanie pytań do fragmentów tekstu- ustne i pisemne
• poszukiwanie odpowiedzi na pytania
Środki dydaktyczne:
- podręcznik z ćwiczeniami „Ступени 3”
- magnetofon, płyta CD
- zeszyt
- tablica
Formy pracy:
- praca z całą klasą
- praca indywidualna
Umiejętności wynikające z podstawy programowej realizowanej w czasie zajęć:
- uczeń stosuje strategie komunikacyjne ( np. domyśla się znaczenia wyrazów z kontekstu, rozumie tekst zawierający nieznane słowa i zwroty)
- uczeń przetwarza tekst:
• przekazuje ustnie informacje uzyskane z tekstu słuchanego lub czytanego
• na podstawie informacji uzyskanych z tekstu słuchanego lub czytanego redaguje pytania do tekstu i je zapisuje
- uczeń zna i stosuje nazwy zjawisk przyrody, zjawisk atmosferycznych, warunków pogodowych i zmian w przyrodzie w poszczególnych porach roku
Przebieg lekcji
Faza wprowadzająca:
- Przywitanie klasy
- Sprawdzenie obecności
- Informowanie uczniów o temacie i celach lekcji bieżącej
- Zapisanie dzisiejszej daty i tematu lekcji
- Rozgrzewka językowa:
Pytania o dzisiejsze warunki pogodowe typu: Какая сегодня погода на дворе? Какая температура? Сколько градусов? Свет солнце? Дует ветер?
Ćwiczenia wprowadzające:
- zapoznanie uczniów z poleceniem do ćwiczenia
- odtworzenie z płyty CD nieuporządkowanego fragmentu baśni Andersena
- uporządkowanie fragmentów tekstu zgodnie z informacjami otrzymanymi podczas słuchania zapisu
Ćwiczenia zasadnicze:
- czytanie fragmentów tekstu przez uczniów
- wspólne tłumaczenie ogólnego znaczenia tekstu, nawet jeśli nie każde słowo jest zrozumiałe
- zadanie i zapisanie po jednym pytaniu do każdego fragmentu tekstu
Podsumowanie aktywności uczniów na lekcji. Wystawienie ocen za pracę na lekcji uczniom, którzy najczynniej brali udział w wykonywaniu ćwiczeń.
Zadanie pracy domowej:
- pisemnie- ułożenie i zapisanie pytań do fragmentów tekstu nr 5 i 6
- ustnie- nauka płynnego czytania całego tekstu.