Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Temat lekcji: Meal Times. Klasa: 3a
Cele ogólne:
- uczniowie nazywają, odczytują i zapisują nazwy produktów spożywczych
- rozpoznają i nazywają posiłki
- reagują na polecenia wypowiadane po angielsku
Cele szczegółowe:
- uczniowie znają nazwy produktów spożywczych, owoców i warzyw
- uczniowie opisują położenie produktów
- znają meble i sprzęt kuchenny
- zadają pytania o gusty żywieniowe kolegów
- odpowiadają na pytania o gusty żywieniowe
- znają nazwy posiłków
Metody: słuchanie nagrań, ćwiczenia praktyczne, powtarzanie, metoda aktywizująca gry językowe
Pomoce: podręcznik, zeszyt, tablica multimedialna, magnetofon, CD, flashcards,
Przebieg:
1. Powitanie klasy
2. Rozgrzewka językowa – powtórzenie słownictwa dotyczącego produktów spożywczych – nauczyciel podnosi karty przedstawiające jedzenie i picie
3. Wprowadzenie nowego materiału – do zestawu kart nauczyciel dodaje obrazki z kiełbaskami, pomidorami, chipsami, marchewkami i groszkiem.
- nauczyciel wskazuje nowe obrazki i mówi ich nazwy. Zwraca się do uczniów z pytaniem: Do you like sausages?
- nauczyciel powtarza : I like.../ I don’t like.....prosi klasę o budowanie zdań odnośnie pokazywanych obrazków
- nauczyciel prosi uczniów o zadawanie pytań odnośnie gustów żywieniowych i odpowiadanie na te pytania
- nauczyciel prosi uczniów o otwarcie książek na str.60 (przypomnienie mebli i sprzętów kuchennych!) i objaśnienie wykonania ćw. 1 (słuchanie, powtarzanie, pokazywanie)
- następnie nauczyciel prosi o odpowiedzenie na pytania Zabadoo (opis położenie poszczególnych produktów)
- uczniowie zapisują nowe słownictwo przedstawiające produkty spożywcze
- skorzystanie z gier językowych jako metod aktywizujących:
Uczniowie grają przy użyciu tablicy interaktywnej w grę typu memory, gdzie w wyznaczonym czasie muszą dopasować odpowiedni rysunek do nazwy pisanej oraz gry Image matching, gdzie każdy uczeń powinien kliknąć na obrazku usłyszane warzywo, owoc lub też produkt żywnościowy, im więcej kliknie poprawnie tym więcej zdobywa punktów. Niewątpliwą zaletą takich form pracy jest zawsze sytuacja współzawodnictwa, która wyzwala pomysłowość, chęć mówienia, chęć bycia lepszym, a także chęć otrzymania dobrej oceny. Można także zauważyć, że sytuacja współzawodnictwa wzmaga odpowiedzialność za poprawność wykonania zadań, a jeśli jest to gra czy zabawa w grupach – dochodzi tu odpowiedzialność za zbiorowy efekt pracy. Gry i zabawy mają znaczący wpływ na budowanie poczucia własnej wartości, uczą prawidłowej komunikacji. Celem gier jest odprężenie uczniów, integracja grup, przyswajanie pewnych umiejętności, osiągnięcie porozumienia między dziećmi nieśmiałymi, które potrzebują dodatkowych wzmocnień.
4. Zadanie pracy domowej – ćwiczenia do uzupełnienia w zeszycie ćwiczeń