Dodaj publikację
Autor
Kamila Grabowska
Data publikacji
2017-06-05
Średnia ocena
5,00
Pobrań
103

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Nauczyciel matematyki i informatyki, opiekun Samorządu Uczniowskiego.
 Pobierz (docx, 44,4 KB)

Podgląd treści

„Im więcej ludzi rozwinie się dzięki Tobie,

tym pełniejsza będzie Twoja własna realizacja”James Clerk Maxwell

Wstęp Staż na stopień nauczyciela mianowanego rozpoczęłam 1 września 2014 roku w Zespole …. Czas trwania stażu był dla mnie okresem intensywnej pracy nad sprostaniem wymaganiom, jakie założyłem sobie w planie rozwoju zawodowego. Był to dla mnie czas zmian zarówno jako dla nauczyciela, jak i człowieka. Przez 2 lata i 9 miesięcy pogłębiałem swoją wiedzę i umiejętności dydaktyczno-wychowawcze oraz opiekuńcze, doskonaliłem znajomość prawa oświatowego w sferze funkcjonowania szkoły, aktywnie uczestniczyłem w realizacji zadań ogólnoszkolnych, edukacyjnych, opiekuńczych i wychowawczych. W tym czasie miałam okazję pracować na różnych poziomach edukacyjnych, tj. szkoła podstawowa, gimnazjum, co dało mi możliwość poznania specyfiki pracy na obu tych etapach.

Poniżej przedstawiam moje sprawozdanie z realizacji zadań ujętych w planie rozwoju zawodowego oraz ich efekty. Jednocześnie jestem przekonany, że praca nad sobą i swoimi dokonaniami dydaktycznymi wcale nie dobiegła końca i wiele jeszcze rzeczy przyjdzie mi się nauczyć w naszym nieustannie zmieniającym się świecie

§ 7 ust. 2 pkt 1

Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności  i dokonywania zmian w tych działaniach.

Poznałam i wdrożyłam procedury awansu zawodowego

Wraz z początkiem rozpoczęcia stażu zapoznałam się z przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego nauczycieli. Dokonałam ponownej analizy następujących dokumentów: Ustawa z dn. 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela oraz Rozporządzenie MEN z dnia 1 marca 2013r. w sprawie uzyskania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli.

Systematycznie uaktualniałam swoją wiedzę dotyczącą awansu zawodowego i prawa oświatowego. Śledziłam strony internetowe MEN, portale internetowe.

Efekty realizacji: Dokonanie analizy przepisów prawnych związanych z procedurami uzyskiwania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli umożliwiło mi prawidłowe opracowanie dokumentów m.in.– wniosku o rozpoczęcie stażu, planu rozwoju zawodowego oraz sprawozdania. Konstruując plan rozwoju zawodowego brałam pod uwagę działania nastawione na rozwój własnych kompetencji oraz umiejętności koniecznych w pracy nauczyciela, zgodnie z potrzebami szkoły oraz oczekiwaniami uczniów.

Współpracowałam z opiekunem stażu.

We wrześniu 2014r. nawiązałam współpracę z opiekunem stażu. Zawarłyśmy kontrakt i omówiłyśmy zasady współpracy.

Korzystając z pomocy opiekuna prawidłowo sformułowałam wniosek o rozpoczęcie stażu na stopień nauczyciela mianowanego oraz plan rozwoju zawodowego.

Przez cały okres stażu obserwowałam zajęcia prowadzone przez opiekuna stażu, a także prowadziłam zajęcia w jego obecności. Wszystkie obserwowane i prowadzone przeze mnie lekcje zostały omówione w formie konsultacji, analizy.

Przez cały okres trwania stażu konsultowałam się z opiekunem stażu przed lekcjami, na których byłam obserwowana przez dyrektora szkoły.

Wspólnie z opiekunem ...